Sunday, December 24, 2017

*24 December 2017*

Assalammualaikum...

Its been a while tak menulis di sini.
Busy? 
Busy lah juga tapi sekarang banyak masa habiskan tengok, Tengok ye bukan menulis, tengok facbeook dan instagram. Hahaha. Bukan tak nak menulis dah tapi konon perasan busy mengalahkan menteri.
Hahaha

Being a daughter & sister yang juga sekarang bekerja dengan syarikat keluarga yang menjadi kerja hakiki aka the breadwinner gang, become Independent Distributor bagi Young Living Malaysia, dan seorang student PJJ yang struggling every weekend attend kelas I try to survive.
Hahaha...

Menjaga emosi yang selalu naik turun, menjadi seorang makhluk yang kalau nak tidur pun dekat otak banyak menerawang berfikir untuk esok. Tapi yang lawaknya, bila tiba hari esok, ku layankan saja apa yang ada depan mata. May be ada yang tertulis di planner ku buat, ada yang ku abaikan. Itulah lumrah manusia kan. Bukannya robot yang dah fixed buat sekian-sekian. Alangkan robot pun ada masa sistem dia haywire. Hahaha

Selalunya aku lebih suka habiskan masa selepas waktu kerja di pejabat, siapkan kerja hakiki ataupun assignment dan projek kelas yang tergendala. sambil melayan haruman aroma Young Living bagi cergas otak dan telan Ningxia Red si minuman superfood. Kalau balik rumah mesti punya lepak dalam bilik terus tidur, ada masa tak sempat nak mandi sebab layankan bau aroma dari Dewdrop diffuser. Sebab dah menjadi tabiat, balik rumah, masuk bilik terus ON diffuser. My brain & body need rest. Lagipun bila buat kerja di pejabat ni, lepas office hour aku tenang tak ada yang menggangu unless ada projek atau tendering yang tak siap.

Apa lagi nak update?
I just hope this year end akan mendatangkan hasil berbaloi pada kami. Banyak benda yang kami telah buat, harapnnya semuanya membuahkan hasil. Baik untuk kerja hakiki dan juga apa yang aku tengah buat sekarang.
Ku mendoakan yang sama buat semua yang masih singgah membaca di blog ini. 

InsyaAllah, will start writing again. (ayat yang diulang untuk sekian kalinya...hahaha)




0 comments: