Sunday, September 11, 2016

* Young Living Essential Oils *

Asslammualaikum!!!

Mesti ramai yang terfikir, apa ke benda Essential Oils ni. Mungkin juga ada yang dah biasa dengar dan dah guna pun. Tapi tak apa, aku gatal nak bercerita jugak. Macam mana aku kenal #YoungLivingEssentialOils / #YLEO  ni. Aku perasan since tahun sudah bila seorang teman rapat aku mula menggunakan YLEO ni untuk anak dan family beliau. Aku perhati je, tak ada rasa pun nak beli atau try even aku adalah buka website tengok apa benda essential oils ni sehinggalah awal tahun hari tu aku dok melepak dekat rumah dia. Masa aku melepak dan tumpang tidur di rumah dia, aku tengah kena sesak dada. Paham-paham sajalah, aku kan spesis salur pernafasan sempit. 

Malam masa aku lepak rumah dia tu, dia diffuse R.C YLEO (Respiratory congestion) dan aku rasa lega malahan aku boleh tidur mati ok. Dulu kan aku ada masalah insomnia yang teruk tapi sekarang dah tak ada dah benda tu. Mungkin disebabkan banyak faktor tapi alhamdulillah its gone. Hahaha. Keesokkan harinya lepas bangun tidur tanya dia ada tak instock R.C tu dan yes ada! Terus grab sebotol bawa balik untuk bekal. Minggu berbeza aku mai lagi dan as usual aku kan memang night traveller. Dahlah lone ranger driver. So my friend ni pun risau takut aku mengantuk, dia bagi sample Peppermint YLEO. Untill sekarang dua YLEO ni jadi my bestfriend ok sambil ditemani geng2 botol comei YLEO lain.


Bercerita tentang hal ehwal si YLEO ni, actually YLEO adalah alternatif untuk kita sebagai pengguna. Sebagai contoh aku sendiri yang kerap ambil paracetamol, pain killer, sometime steroid injection (before taking nebulizer) or another medicines (with drug or chemical content) to reduce headache, fever, flu, allergy & atshma/ respirotary congestion problem. Sememangnyalah aku ambil semua ubat-ubatan tu berdasarkan prescription dari Tuan Puan doktor tapi bila fikir jangka masa panjang, aku jadingeri.

Oleh itu, aku memilih YLEO ni sebagai alternatif sebab dia dari sumber asli dan tumbuhan yang sememangnya dari zaman tok nenek moyang kita pun dah guna tapi dengan YLEO ni, proses untuk kita gunakan adalah lebih mudah. Senang cakap YLEO ni adalah herba rempah ratus dan juga terdapat makanan sunnah yang telah dikomersialkan dengan lebih advance. Sebagai contoh Peppermint YLEO atau senang cakap pudina, dahla susah nak cari, nak proses lagi tapi dengan YLEO ni kita just gunakan je minyak dia.


Selain tu, YLEO adalah theraputic grade dan sebagai ex-foodtech, aku kagum dengan proses penyediaan minyak-minyak pati ni semua yang melalui proses cold press dan distillation dimana ianya adalah proses yang sememangnya sangat mengambil masa danmemerlukan bahan mentah yang banyak. Sebagai contoh, Lemon YLEO dalam sebotol 15ml ianya dihasilkan daripada 75biji lemon yang melalui proses cold press (perah mentah-mentah sampai keluar minyak)

Baiklah, aku rasa cukuplah sampai disini bebelan aku tentang YLEO. Aku akan share tentang YLEO ni in the next post, itupun kalau ada yang sudi nak baca. Tapi kan, kalau tak sudi pun aku tulis je, blog aku katanya. Hahaha. 

#P/S: Sesiapa berminat boleh PM and kita boleh share details, testimoni & free consultation. TQVM 


0 comments: