Wednesday, September 14, 2016

* Positivity *

Assalammualaikum!!!

Tengah lunch? Aku tak lunch? Memang tak, sebab kenyang lagi pagi tadi buat Roti Sosej Roll With Cheese & Herbs. Hahaha... Bukan tak makan sebab diet ok. Menu tu pun nama tak nak kalah padahal roti gulung goreng je. Next time aku share resipi, itupun kalau aku ingat dan kalau ada gambar sempat snap. Baru ada semangat nak bloging kan. Pagi tadi buat dengan rush nak pergi kerja bagai. Handphone aku tengah gila sebab last Saturday dia terjun celup bontot dia dalam sup tinggi ~0.5-1cm. So sekarang bila nak cas ambil masa satu hari baru full bar dekat tang bateri tu. Terkedu kejap masa tu. Hahaha. Padan muka, sape suruh pegang handphone masa makan. Lagi sakit kena masa dah siap makan nak angkat mangkuk pi sinki. Tapi macam tajuk akulah kan, POSITIVE!!! Mujur dia terjun masa dah lepas makan so kuah sup tu pun dah surut sikit. Huhu.


Ok, aku tak nak cerita kisah handphone terjun dalam sup. Aku nak cerita pasal positivity atau dalam bahasa yang aku faham " Keadaan Yang Positif ". Bukan sentiasa dalam hidup aku ni aku positif dan aku bukan selalu ada dalam keadaan yang positif samaada diri sendiri atau keadaan sekeliling aku. Aku sendiri akui, aku ni banyak negatif dari positif tapi kena cuba juga kot. Macam sekarang aku cuba rasa positif bila lepas baca blog seorang blogger terkenal yang aku sendiri pernah jumpa dia depan-depan. Bila baca blog dia, kenal dia walaupun banyak mengikuti beliau di alam maya, aku rasa positif. Kenapa? Sebab dia bercerita melalui keadaan sebenar dan situasi yang dia sendiri pernah lalui. Tiba-tiba suasana positif tu aku rasa. Selain tu, bila seorang senior share status FB kita untuk bagi semangat pada kita, itu juga satu keadaan yang positif.

Selain tu, kalau semua masalah yang kita hadapi tu kita anggap beban, makan bebanlah ia. Sama kes macam handphone aku tu (eh, tiba-tiba balik kepada kisah handphone semula). Memanglah mula-mula rasa stress. Handphone masih elok comei walaupun dah lebih 2 tahun guna. Nak beli baru, lebih baik duit tu guna untuk benda lain. So dekat sini aku sedar, since dah beberapa hari handphone tu ting tong, aku rasa ok je. Mula-mula je sikit meroyan. Hehehe. Bila nak cas, aku akan off dan aku rasa macam "Hmmmm, amannnnn hidup aku, tak ada nak tengok WA je dan tak ada orang dok kacau hidup aku" Hahahaha. 

Sama jugak dengan benda lain dalam hidup kita, dulu aku rasa macam looser la kot sebab dah tua baru nak sambung belajar, dah umur macam sekarang tak kahwin-kahwin lagi, umur sekarang baru belajar menapak tentang selok belok perniagaan sedangkan orang lain dah lama capai semua tu. Tapi aku rasa aku kena positif. Orang lain terus belajar tapi tak ada pengalaman nak guna. Orang lain dah kahwin awal tapi ada yang tak puas enjoy. Orang lain dah  start berniaga lama tapi mungkin still macam tu. Tak apa. 

Sebenarnya aku tak tahu hala tuju post aku hari ni. Hahaha. Yang pasti aku nak cuba jadi lebih positif, Thats all. 

#P/S: Sesiapa nak tahu lebih lanjut tentang #YoungLivingEssentialOils dan free consultation, boleh PM atau tinggalkan komen ok! 



1 comments:

Norazo said...

Yezzer MinMin positifff walaupun kadang-kadang lupa nak positif haha