Friday, April 1, 2016

* Jepun? *

Assalammualaikum,

Aku still berjaga sebab go tru notes untuk kelas hujung minggu ni dan settlekan assignment. Esok pula kena masuk kerja sebab nak kena buat repot projek yang makin cerewet sekarang ni. Ye, kelas pun dah start dan semester ni aku berulang setiap minggu dengan jarak yang makin bertambah disebabkan kelas dah berpindah ke Puncak Alam. Tak macam dulu kelas setiap 2 minggu sekali di Shah Alam. Semester kali ini jadual agak kelam kabut dan ramai antara kami terpaksa hadir every week. Selain itu, aku masih berjaga dek disebabkan nak buat kerja online. Buat malam laju sikit sebab sistem tak busy. 

Sambil-sambil aku buat semua ni, sambil upload file, aku selak-selak FB dan blog. Bila selak FB ternampak dalam group Halal Executive dan Good Food Tech. tentang satu iklan peluang bekerja di Jepun di bawah satu anak syarikat Universiti tempatan. Andai ikutkan hati aku yang tengah merajuk ni, kalau wire dalam kepala tengah longgar, mahu saja aku apply. Bila baca requirement, dah fulfill sangat dah base on background pendidikan dan pengalaman kerja. Akan tetapi, itulah aku kata, bila nak buat sesuatu jangan buat gila walaupun tengah gila sikit. Fikirkan consequences, sebab aku kena fikir tentang apa yang aku sedang buat sekarang. Bukan blah macam tu je secara membabi buta. Umur aku semakin meningkat, aku ada target untuk my study sebab aku start balik dah lewat, untuk extend atau cuti dari belajar mungkin jadi atau tak akan terjadi. Depends.

* Negara Matahari Terbit *
Andai ada orang kata aku still tak boleh move on dari background kerja dan course yang aku ambil sebelum ni, aku fikir mungkin juga aku belum boleh move on sepenuhnya. "Man-man" la bak kata orang cina. Apa-apapun, bestnya kalau dapat ke Jepun. Jepun adalah salah satu negara yang aku kagumi dan teringin nak pergi. Andai tanya aku antara Jepun atau Korea, aku pilih Jepun. Kalau tengok drama atau filem, aku prefer jalan cerita Jepun sebab lebih kepada realiti berbanding jalan cerita yang hanya "gula-gula" saja.

* Comei je kimono *
Aku berharap apa yang aku buat adalah tindakan terbaik. Aku harap semuanya berjalan lancar. Aminnn

0 comments: