Thursday, March 3, 2016

* Positive & Rezeki *


Assalammualaikum....
Sementara tunggu si Eryn habis training berkawad dia, marilah kita berbloging dalam kereta. Aku duk belek-belek Facebook dan Instagram lalu terpandangkah Facebook kawan-kawan, senior dan junior selain daripada kawan di media sosial semata-mata. Aku terpandang few post by my senior dan junior. Macam-macam ok.

Bila aku belek balik, dulu lain sangat sekarang lain. Dulu terjal subhanallah sekarang tengok dah insaf. Hahaha. Dulu kelas belakang sekali, sekarang boleh mewah-mewah. Tu namanya rezeki. Rezeki dapat kerja elok dan ada juga rezeki dapat orang senang. Hehehe. Semua tu rezeki. Sama juga konsepnya macam hari ni, result SPM keluar kan. Bukan semua orang yang result SPMnya kurang cun, akan kecundang pada masa akan datang. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab ini semua dari pengalaman sendiri. Dari apa yang terjadi dikeliling kita. Tak jatuh maka tak tahu macam mana sakit. Asyik senang takut bila susah terus kecundang. Tak bolehlah.

Positivity. Lately, adalah beberapa orang yang kalau kita tengok sekilas macam tu, tak sangka orang tu adalah insan berjaya. Tengok balik result dia masa sekolah bukanlah power super duper straight As. Tidak, tapi bila dia dah masuk menara gading, baru dia menyerlah. Kini jadi oranglah senang cakap dan jadi yang berguna. Beliau sering djemput untuk alumni, dijemput untuk bagi talk pada junior2 beliau. Dari sini aku muka kagum. Cuba buang negativity. Cuba untuk jadi lebih positif dan yang penting, tak naklah PMS sepanjang tahun. Huhuhu.

Untuk aku, umur pun dah hmmmm, so better aku start lebih positif dan berusaha lebih positif. Setiap orang ada bahagian masing-masing. Believe on that!

0 comments: