Tuesday, March 22, 2016

* Offer *

Assalammualaikum...

#post tanpa gambar. 
After a year aku tinggalkan dunia foods manufacturing, hari ni salah seorang bekas manager besar di company lama contact aku semula. Dia sekarang base di Singapore bersama beberapa orang lagi bekas staff company lama aku. Beberapa bulan selepas aku quit dari tempat lama tu pun, dia ada contact aku untuk join dia di Singapore tapi aku tolak dengan baik. Hari ni, again aku tolak. Kali ni offer untuk join kilang baru yang akan di buka di JB dalam 5-6 bulan lagi. 

Andai aku tak study lagi mungkin aku akan consider dengan offer dia tu tapi buat masa sekarang better aku lupakan. Jujur aku katakan aku rindukan persekitaran kerja macam dulu tapi untuk kebebasan, kegembiraan dan privasi, aku prefer dengan hidup aku sekarang. Memang bukan mudah untuk dapat offer yang datangnya dari seorang CEO/GM sendiri tapi secara logik akal, we have to balance what we want and what we should done. Bila this "abang" contact aku, hati aku terdetik, mesti ada something dia ni. Kalau setakat like gambar atau status tu lainlah. Itu normal. Part paling rasa macam dihargai bila orang yang kerja dengan dia sekarang ialah orang-orang yang memang close dan dia percaya saja. Means, when he already contact you for few times so you're included in that kind of person he trusted la. Hahaha. Perasan!

Apapun, aku harap keputusan aku adalah yang terbaik. Tengoklah after aku habis study nanti kalau ada tergerak nak lompat company selain company family sendiri, aku buatlah. Kalau tak, mereputlah tolong adik aku sorang tu. Hahaha. Aku berharap company kami makin lebih maju walaupun kini ekonomi tengah huru hara. Selain tu aku ada angan-angan tapi angan jela. Dah habis study nanti baru kita tengok, angan-angan boleh jadi kenyataan ke tak. Hahaha.

0 comments: