Monday, January 18, 2016

* Kembali Berbloging Semula *

Assalamualaikum! 
1st of all, nak bagitahu hari ni tak ada blog bergambar. Hahaha. Malas nak edit!

My semester break dah start. Marilah berbloging semula. Pasti aku kebosanan menonggeng-nonggeng waktu weekend bila tak ada kelas. Selalu asyiklah berulang alik ke sana ke mari. Bila semester break mesti weekend duduk rumah, main masak-masak tak pun pulun tengok cerita online, kalau bernasib baik dapatlah tengok tv. Planning untuk weekend escape tapi tak tahulah lepas ke tidak sebab normally ada je yang menghalang. Huhuhu

By the way, during my final paper day hari Jumaat yang sudah, aku adalah pergi lunch date dengan ex-officemate di Giant Sect 13. Tak sangka pula masa menunggu mek-mek tu semua sampai, aku terserempak dengan teman lama sewaktu aku buat diploma dulu. Kami ambil course berbeza tapi dulu kan aku acah-acah aktif duduk dekat hostel, bukan apa sebab save budget wei. Aku sangka membe aku ni still dok kerja dekat oversea sebab dia terikat dengan company oil & gas. Aku pun tak sangka dia dah bertukar 3 company dan last sekali bila ekonomi merudum teruk sekarang ni, dia terpaksa "dihantar balik" Malaysia dan jadilah penjaga rumah selama 7 bulan sebelum bekerja di tempat sekarang. Banyaklah yang kami nak sama-sama korek cerita sebab memang last aku jumpa dia dalam 8 tahun lepas semasa aku nak say byebye pada 1st job aku dan waktu tu terserempak dia kat airport sebelum dia ke oversea. Cerita punya cerita meleret sampai ke WhatsApp. Banyaklah kisah-kisah lama keluar balik, kisah pasal anak bini. Aku je maintan lone ranger. Hahaha

Setiap kali terserempak dengan membe lama confirm masing-masing dah ada anak bini laki semua. Kalau ada yang solo macam aku lagi, memang something wrong. Bwahahaha. Sebelah petang sesudah Zuhur sepatutnya aku ke hospital Putrajaya dengan ex-classmate diploma aku dulu untuk melawat membe kami yang baru lepas menjalani operation kanser usus stage 4. Tapi planning terpaksa dibatalkan sebab geng sorang ni ada hal. Aku pulak nak pergi sorang tak confident je rasa sebab dari group WhatsApp yang memang kami create asing khas untuk membe yang sakit ni, kami diberitahu yang keadaan dia memang menyayat hati. Aku tak kuat je nak hadap tengok teman kami yang banyak mulut, aktif, tiba-tiba terbaring layu. Kami diberitahu dalam bulan 2 tahun lepas dia dah menjalani operation untuk appendict tapi selepas beberapa bulan dia still mengalami rasa sakit ditempat yang sama dan suddenly doktor mengesahkan dia menghidapi kanser usus stage 4. Dikalangan kami, kami seakan-akan tak boleh terima kenapa sewaktu pemeriksaan appendict, doktor tak dapat kesan dan bila dah kesan tiba-tiba terus stage 4. Walau apa-apa pun, kami sekelas semua  tak kira bangsa dan agama sentiasa mendoakan kesihatan dan kesejahteraan beliau.

Sebenarnya panjang nak cerita tapi biarlah till here. Sebab tak ada gambar. Aku pun tengah malas ni. Update dekat office selepas beberapa hari tak masuk kerja. Hahaha. Ok, nak pi lunch!

0 comments: