Thursday, July 2, 2015

* Malu Bertanya Sesat Jalan *

 *Hahaha... Just Joking! *
I'm so thankful sebab ada kawan-kawan yang masih boleh diusulkan pertanyaan dan mendapat jawapan dari mereka. Kadang-kadang aku ada juga tanya rakan maya iaitu MR GOOGLE. Hahaha...
Macam kes semalam bila seorang teman bertanya tentang satu soalan dalam group whatssapp, aku sendiri tak tahu jawapannya dan syukur dalam group tu yang boleh bagi pencerahan. Bila dah ada pencerahan, maka rasa yakin itu akan muncul. Setiap insan ada kelebihan dan kekurangan, oleh kerana itu kita ni diletakkan di dalam kumpulan bernama masyarakat, komuniti, kumpulan, persahabatan dan kekeluargaan untuk kita share.

Kadang-kadang kita rasa kita dah tahu tentang sesuatu tapi bila ada pertanyaan baru kita tahu, yang apa yang ada tu belum mencukupi. Learning session is never end. Sebab tu kita diingatkan, belajarlah sampai ke Tanah China, belajarlah sampai ke tua. Hahaha... Bab belajar, mengaji ni bukan bermaksud belajar masuk U, sekolah pondok atau pergi segala macam institut. Belajar dalam kehidupan.

* Knowledge is power! *
Owh, sekarang tengah break so kepala aku pun nak break sekejap sebab tu membebel ni. Pagi tadi adalah aku merapu sekejap dengan kawan-kawan di whatssapp lepas tu dapat whatssapp dari bos terus terkedu kejap. Ada tugas yang memeningkan sikit nak disettlekan. Bulan puasa ni banyak dugaan. Dugaan diri sendiri, dugaan dari orang keliling, dugaan dari makhluk tuhan yang lain dan itulah dugaan yang sebenarnya tuhan nak bagi pada kita. Semoga dugaan dan urusan rasmi yang perlu dijalankan ni berjalan lancar selancar-lancarnya dan dipermudahkan. Kesian pada bos aku aka adik aku sendiri.

Apapun yang penting kita tanya, bila tanya insyaAllah ada jawapan. Peace YO! Esok aku cuti. Hahaha, kerja dua hari sibuk cuti. Minggu depan kerja tiga hari cuti semula sebab menghadap paper. Kalau dekat tempat kerja lama ni, mesti ada orang berbulu je dengan aku. Nak raya karang cuti lagi...hahaha....Sekarang tidak lagi! Syukur dengan nikmat yang aku dapat sekarang...Alhamdulillah!

#P.s: Makcik serabai pula dengar corong-corong radio dah duk pusing lagu raya...

0 comments: