Tuesday, June 9, 2015

* Mujur Mood OK *

Hari ni aku datang kerja boleh sengih-sengih macam kerang busuk. Nak kata cukup tidur rasa malam tadi aku tidur lewat. Nak kata masa nak pergi kerja mak tak membebel, rasanya mak membebel tapi bukan pada akulah, pada Si Zorro the calico cat kami dan adik. Aku pun tak sure kenapa aku rasa happy je hari ni, pada halnya pagi-pagi si Zorro dah membuang berbau satu toilet aku sebab dia kena cirit birit entah makan apa.

* Nothing wrong when people are happy. The wrong thing is when some people not happy looking at the happy people *
Semalam petang aku rasa berapi-api macam nak meletup. Tu semua sebab orang tak paham bahasa.  Makhluk tak paham bahasa , tak reti nak hormat orang, tak tahu nak kata apalah. Sebelum ni pernah dah macam tu, aku biarkan saja. Tapi aku blocked, sebab rimas dengan spesis macam ni. Buat apa nak bagi semak hidup tapi rupa-rupanya tak habis dekat situ. Tak puas hati dengan orang, kata macam-macam kat orang lain, update bagai dan aku ternampak. Macam bagus gitu, padahal macam psiko. tak nak terima kenyataan lepas tu nak menyakitkan hati orang, buat orang tambah menyampah. Spesis makhluk tak matang dan macam tak ada rancangan masa depan memang sukar untuk di bagi paham.

Baiklah, abaikan spesis-spesis manusia yang menyakitkan hati tu. Enjoy our life! Pagi ni masuk opis belanja selfie sekeping, hahaha. lepas tu pasang lagu dengar guna earphone sebab luar hujan dan tak nak orang ganggu. Tapi orang yang selalu ganggu pun masuk lewat sebab hujan turun dengan lebatnya. Alhamdulillah mood ada bagus even aku pun tak sure kenapa. Hari ni nak settlekan kerja yang patut, ada masa nak curi sikit buat assignment nak hantar weekend ni. Ada few pages nak kena update dan karang. 

Pagi tadi ada email untuk offer kerja macam kerja aku sebelum ni, boleh dikatakan better offer and position. Tak ada apply kot dan aku tak nak accept lah buat masa ni. Sebabnya aku happy dengan apa yang aku ada dan buat sekarang. Aku ada niat tapi niat ni aku simpan dulu. Untuk masa depan aku tapi bukan pasal kahwin, pasal life sendiri. InshaAllah I will make it happen. Kita hanya merancang, Yang Maha Esa menentukan semuanya tapi dalam masa yang sama kenalah sertakan dengan usaha, doa dan tawakal. Alhamdulillah, aku rasa family pun akan sokong. Kalau aku terus-terusan kerja dengan orang, sampai bila kita tak ke mana. Memang rasa simple, rasa gah kerja dekat tempat yang dah well known tapi aku rasa aku boleh majukan diri lagi. InshaAllah, aminnn.

* Belanja sekeping muka tuan blog selfie bermata panda pagi tadi*
Mood lain macam pula hari ni. Ada mimpi jumpa orang dari bulan ke? Tak lah. Mood hujan, sejuk sikit hati aku ni agaknya. Hahaha.

0 comments: