Saturday, March 28, 2015

* The Heat Of Student Life *

Student life dah  lama aku tinggalkan, lebih kurang 10 tahun rasanya. Hari ni terasa balik kehangatan realiti hidup sebagai student. Dah 2 hari aku tak buka portal student, hari ni selepas sepetang bantai tidur selepas makan ubat sakit kepala, serabai sekejap apabila melihat soalan quiz dan assignment yang dah diupload oleh lecturers kesayangan yer.
Agak menggelabah sedikit untuk certain subjek sebab tak ada buku yang boleh dirujuk dan nota yang diberi memang tak ada. Mungkin soalan berdasarkan apa yang disampaikan di dalam kelas pertama hari tu. Subjek law ni dah mula buat aku gusar sebab jawapan pun mestilah berdasarkan fakta. Tak boleh jadi, eventhough lecturer kata tak perlu text book, aku kena cari reference. Boleh mati kutu aku dibuatnya kalau lecturer asyik bagi soalan aku blur.
Economics, mujur ada buku yang boleh aku refer dan orang boleh ditanya. Hari ni, soalan kaji selidik entrance untuk semua subjek dah keluar dan memang aku bantailah semua aku tak tahu. I'm totally zero, non of the subject aku pernah ambil dan I have no idea. Jujur sajalah, lecturer nak tembak pun tembaklah as long as I'm not hypocrite.
Marketing, another subject kena memikir tapi InsyaAllah aku boleh same goes to Information Technology In Business. These 2 subject boleh difikir guna logik akal.

0 comments: