Sunday, March 22, 2015

* Back To School *

Officially hari ni adalah hari pertama aku ke kelas sebagai seorang pelajar setelah 10 tahun meninggalkan zaman student. Hari ni aku keluar awal dengan harapan dapat tiba awal dan tidak kelam kabut. 4 class in a row aku kena attend untuk semester ni. Sampai-sampai di seksyen 17, jalan masuk ke INTEC jammed tahap gaban. Lepas tu menjajau cari parking, mujur guard di situ sangat helpful dan hari ni kami dibenarkan park our car dibahu jalan. Kalau normal day memang kena clamp dah.


1st class aku tiba right on time tapi lecturer dah ada dan aku duduk sebelah orang muka ketat. Aku rasa baya aku je just sebab dia dah kahwin than ada anak 3, so tahap poyo tu tinggi. Senyum pun tak nak wei. 1st class adalah subjek Principle & Practice of Marketing. Our lecturer sangat funny dan his lectured was ok. Mungkin sesiapa yang ada background marketing rileks je kot but for me who's totally 0 for the whole class I need to go hari ni, memang merangkaklah. Tapi best pasal subjek ni, aku tak payah susah-susah cari text book and bahan sebab lecturer ni dah prepare for us.
2nd class, I met my junior from secondary school which now become my senior. He already obtained his 1st degree from UM before tapi mamat perasan handsome ni dok gila nak buat satu lagi degree. Lepas ni adalah senior boleh aku refer.


The 2nd class, Introduction Technology in Business. I totally no idea what this subject about earlier. Our lecturer dok bubuh soalan banyak-banyak dah few days before the seminar. A bit shocked bila baca untuk 1st time. Ada yang aku dah cuba jawab semasa di rumah. Dan about the assesment, beliau kedengaran agak fussy but as normally, pasti ada pro & con. Cara dia mengajar sangat mudah difahami, and yes he speak full Bahasa Melayu. If ada perkataan in english that he couldn't remember, he will hardly try to search the meaning in Bahasa by thinking and ask. Tapi paling syok sekali dalam kelas Information Technology In Business ni ialah, lecturer habiskan sillibus for this week early 30minutes and we had our break earlier.
In the afternoon selepas lunch our is the most perit one for me as aku tak perasan actually our Business Law lecturer already upload the slides and material. As I check yesterday before I came here there's none. Last sekali aku dok baca online guna handphone. Mampuih aku punya bil bulan ni. Tinggilah data usage. Huhuhu. Aku yang tak berapa ada law ni kena belajar pasal law. New things for me. Sambung the 4th class of the day. Atas sebab-sebab kebluran aku sebelum ni, nama aku tak ada dalam list kelas but it's ok as long as I already registered the subject.
I like our Dr for Economics class. She's really energetic and fun. Economics, subject that I never ever think that I will learn about. I'm from science stream student than further my study for science course later ambil pula subjek-subjek yang memang lari tune dari kepala aku. I hope, I'll survive untill the last semester.
What I'm worried about is the last 2 subject of the day. I need to really-really understand about the case study to ensure my result is ok. Balik-balik dari kelas, kepala aku rasa macam panas berasap. Inilah agaknya penangan orang dah lama tak pi sekolah.
Pasal nota paling lucu, 1st class, nota macam aku sendiri tak tahu aku boleh baca ke tak but 2-4th my notes become better. Hahaha. Tangan cramp sikit hari ni. Maybe dah lama tak menulis laju-laju ambil note kot.


Pasal kawan-kawan baru, alhamdulillah aku mudah bergaul. And the best thing is bila depa kata my age was around 25-28 only. Ada juga yang kata macam student lepas diploma. Hahaha. Syukur alhamdulillah kurniaan tuhan. Lawak pun ye jugak dengar. Apapun semoga aku dapat survive dan berjaya till the end. Aminnnn

#Gambar semua ihsan dari Mr Gogle

0 comments: