Tuesday, February 3, 2015

*Kononnya*

Aku ni kononnya nak rehat panjanglah, lepas tu baru akan start masuk kerja dekat tempat adik aku si Angah...
Konon awal bulan 3 lepas settle register sambung belajar, lepas rehat puas-puas nak merayap tapi dalam Malaysia jela sebab dahla nak jadi penganggur lepas tu nak membazir...Memang lari konseplah jadinya...
Lagipun bulan 2 ni pendek je berbanding bulan-bulan lain....
Kisahnya pasang impian sepanjang cuti ni juga nak baca semua buku-buku, novel-novel yang dah beli di Popular dan Big Bad Wolf since bila tak payah tanya...hahahaha...
Tapi baru golek-golek sekejap ni dok terfikir, boleh ke aku duduk diam...
Hari ni cukupla, bangun macam biasa waktu hari bekerja tapi bezanya hari ni makan proper breakfast..
Not breakfast while driving...huhuhu...
Lepas tu blurrrr....
Malam tadi lepas handpunch untuk last day aku di LKK (lupa pulak nak snap gambar di mesin handpunch tu for the last day), terus call mak sedih dah berhenti kerja...
Hahahaha....macam lawak...tapi siapalah tak sedih, lama dah kerja situ....
Fikir positif, mak pun cakap yang sama...
Than terus pi dinner dengan ex-team and hubby beliau...
Kejap je dah panggil ex😂....
Thsn gossip....baru sehari tak kerja sebumbung...
Dah macam-macam kisah...
Redha je hubby beliau dengan peel kami...
Beli hadiah utk ex boss dan asst dia yang hmmmm...
Actually aku tak nak bagi tapi be fair....
Lepas tu masa call mak juga, mak cerita si Dik Ngah aku balik kampung pagi semalam uruskan apa entah dekat opis kampung, tanya bila aku nak masuk opis..
Katanya hari ni Along last day kan...
Mak pun sibuk tanya bila nak balik...
Wohooooo....aku konon dengan semangat nak bercuti panjang dah diusulkan dengan soalan pendek tapi padat....
Macam boleh dipertimbangkan tapi tengoklah dulu....hahaha...
My mood cuti dah ON...

0 comments: