Friday, February 6, 2015

* Friday Decision *

 
Getting my self into trouble again...
My ex- boss call me to do freelance job untuk company. Baru 2 hari say bye bye than dah receive call offer for a project. Aku dah pesan pada group whatssapp jangan bagitahu yang aku masih di sini stil merewang-rewang membuang masa until ada yang kata "Tak ada sesape pun nak cari ko lagi Min kat opis ni...Tak payah perasan sangat." Thanks for the feedback my friend. You dunno what I'm facing right now.
It's took time for me to make a decision sebab aku memang kalau boleh tak nak stuck dengan tempat kerja lama. Nak free daripada yang aku dah buat selama 7.5 tahun ni.
Setiap hari dia whatssapp dan aku pula dengan sengaja tak nak tengok. Siap aku tinggal handphone atau silent my phone.
So far aku still enjoy my cuti dengan tengok movie online, baca novel dan buku kegemaran aku until aku tak sedar hari ni dah hari Jumaat. Siap kena marah dengan mak.
Tapi mak cakap, kalau rasa projek tu tak heavy ambil jelah sebab date line dia before start class. Aku rasa aku boleh cover and yes, aku demand. Bukan sebab aku tahu mereka terdesak tapi baru aku sedar aku boleh buat benda ni. Aku rasa kalau diarang nak aku buat extra, I should request extra. Just wait for the contract to be send by them.
Dan hari ni, create lagi new account rasmi untuk kerja sahaja. Mungkin bagus juga aku ambil projek ni, may be untuk akan datang kalau perangai malas masuk tempat kerja aku datang balik so aku boleh buat freelance job. Ambil pengalaman. I'm not still young nak main-main. Merewang tetap merewang tapi still kena fikir matang gak walaupun tak lah matang mana.
Kalau dulu orang suka kata aku workaholic, sekarang ada yang kata decision aku berhenti kerja ni macam tak betul, siap sambung belajar even umur dah tua.
Aku buat semua ni sebab aku dah bosan dengan apa yang aku buat hari-hari.
Bila aku kata aku tolong adik aku, tak kurang juga ada yang kata boleh ke.
Entahlah, kalau ikut kata mulut orang memang semua tak betul.
Bagai satu kisah pengembaraan seorang ayah, anak dan kuda tua.

0 comments: