Friday, April 5, 2013

* Salam Jumaat*

Pagi ni aku rajin buka blog awal pagi dan terbaca satu komen kata aku attached gambar yang salah untuk entry Samsung Galaxy Y LaFleur Adik.
Makanya aku pun tukarlah gambar tapi dalam masa yang sama aku sibuk delete post yang ada dalam draft, post yang aku rasa tak jadi nak publish.
Lepas dah edit dan delete, aku pun view bloglah dan aku perasa post yang aku edit hilang.
Alkisah mesti aku terdelete sekali.
Mood kami semua sangat tenang pagi ni disebabkan kakak tiri tak ada.
Masing-masing rasa nyaman je..Hahaha...
Bila difikir-fikirkan, bila dia tak ada semua orang tak stress, tak tegang otak dan tak panas hati.
Semua tu salah satu dugaan kerja ye...
Dugaan luar lain pula. Bila difikir-fikirkan, banyak dugaan yang kita lalui setiap hari.
Tapi Allah tahu, setiap dugaan dan cubaan yang Dia dah beri tu semua seiring dengan kemampuan kita.
Mungkin ada masa kita rasa dugaan yang kita lalui sangat berat dan seperti tak sanggup nak lalui, nak selesaikan but at the end ianya tetap berlaku dan kita berjaya harungi.
Apa yang perlu kita amalkan ialah doa, usaha, ikhtiar dan tawakal.
Sempena Jumaat yang tenang ni, aku nak share maksud ayat dari surah Thaha ayat 130-132 (ada macam ustajah tak tiba2?..hehe) :

"Maka sabarlah kamu atas apa yang mereka katakan, dan bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu, sebelum terbit matahari dan sebelum terbenamnya dan bertasbihlah pada waktu-waktu di malam hari dan pada waktu-waktu di siang hari supaya kamu merasa senang.

Dan janganlah kau tujukan kedua matamu kepada apa yang telah Kami berikan kepada golongan2 dari mereka, sebagai bunga kehidupan dunia untuk Kami cobai mereka dgnnya. Dan karunia Tuhanmuadalah lebih baik dan kekal.

Dan perintahkanlah ahli keluargamu untuk mendirikan solat dan bersabarlah kamu dalam mengerjakannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan akibat yang baik itu bagi orang yang bertakwa"

Apapun, salam Jumaat untuk semua, esok cuti! Hooorayyyyyyy!!!


#Mood malas nak buat kerja dan fikir nak balik je nih...

0 comments: