Thursday, April 4, 2013

* G.I Joe Retaliation *

Weekend hari tu sewaktu aku balik kampung, sempat jugalah Ahad pagi tu aku pergi melabur duit tengok wayang dengan adik aku .
Kami pergi tengok cerita G.I Joe Retaliation.


Kisah mengenai sekumpulan tentera unit khas yang terror tapi dalam masa yang sama musuh diarang si Cobra buat perancangan dan kenakan diarang.
Diarang menjadi geram dan mencari jalan untuk bersihkan nama diarang dan menuntut bela atas kematian rakan-rakan yang mati.
Pelakon utama dalam cerita ni ialah Dwayne Johnson aka The Rock, D.J Cotrona dan Channing Tatum.
Cerita ni memang best sebab dari awal sampai hujung banyak penuh dengan aksi tapi taklah taklah ganas sangat.
Cerita ni diklasifikasikan as PG13 (Kanak-kanak dibawah umur 13 tahun perlu bimbingan orang dewasa untuk pergi tonton yek).
Adik aku dah masuk tingkatan satu tapi aku selamba je kata kanak-kanak..
hehehe, so tiket pun murah la sikit.
Kami tengok yang biasa je, tak ada tengok 3G bagai.
Itupun dah rasa syok, yang tak syoknya bila adik aku si Eryn dok sibuk tanya pasal G.I Joe itulah inilah.
Baiklah, sebenarnya G.I Joe adalah salah satu kisah kartun yang dihidupkan dan difilemkan.
Aku lahir dalam tahu 80an jadi inilah salah satu kartun yang aku tengok selain daripada kartun The Jem, The Care Bear, Transformers, Ninja Turtle (dulu aku ada baju dan seluar dia beberapa pasang mak belikan),Sailormoon, Dragon Ball, Smurfs, Flinstones, Felix The Cat, Ghostbuster, Gaban, Suria Baja Hitam dan Thundercat (aku tak berapa suka tapi adik aku si Angah punya favourite sampai masa kecik dulu, ada pedang thundercat permainan tu dia pernah masukkan dalam hidung sampai dalam hidung dia luka dan berkudis dan terpaksa bawa pergi jumpa doktor). Bila tengok balik kartun yang aku senaraikan ni, memang menunjukkan aku kaki tengok TV...
Dulu memang aku suka tengok kartun, itulah hiburan aku masa kecik dulu selain baca majalah macam majalah Bujal..Hahaha
Back to the story pasal G.I Joe tadi, aku as 80s haruslah tahu siapa Lady Jaye, Snake Eyes, Storm Shadow (selain dari nama ni, aku memang tak ingat watak lain dan aku tak tahu kenapa aku tak ingat nama depa hahaha)
Adik aku ni banyak soal masa aku nak melayan movie dengan tenang, so aku geram aku suruh dia tengok je.
Ni adalah tabiat dia ok bila tengok movie, banyak soal. (tak tengok movie pun dia banyak soal)
Almaklumlah, kalau orang yang seangkatan dengan aku mean 80s haruslah tengok kartun dulu baru tengok movienya.
Terbalik dengan budak sekarang, tengok movie baru ada kartun contoh macam Ironman, CJ7, apa lagi ek. Tak sure aku.
Apapun, sesiapa yang tak tengok lagi cerita G.I Joe ni, pergilah tengok, memang best.
Budak-budak kat opis ni yang konon nak tengok masa awal-awal hari tu tak tengok-tengok lagi makanya haruslah aku bakar diarang...
Hehehe, poyo mentang-mentang dah pergi tengok kalau tak selalau akulah yang tercicir sebab sekarang aku jarang dah tengok movie kecuali masa balik kampung je.
Macam tak ada masa, eh yeke? huhu...

#Mood buat kerja memang tak berapa nak ada....Masing-masing dok kusut kat opis ni sebab menyampah asyik ada projek baru jek yang membuatkan kami rasa macam HAISHHHHHH!
Btw, next time mungkin aku akan lebih bersemangat cerita pasal cerita masa aku kecik-kecik dan sekarang dah difilemkan...ngeh3...



0 comments: