Friday, February 15, 2013

*Verangan*

Lately bila aku stress, letih atau terlalu penat sehingga otak tak boleh berfungsi, aku ada terapi baru...
Bukan sengaja dicari terapi yang ni, dia datang dengan sendiri...
Bila aku ceritakan kish terapi terbaru ni pada opismate, my close friends dan mak, macam-macam reaksi dan feedback yang aku dapat.
Kisah ni bermula semasa awal bulan satu hari tu bila low manpower aku terpaksa cover lab job.
Lab job kalau buat chemical test boleh tahan lagi tapi bila kena cover microbe test, sudah pasti aku akan rasa boring dan mengantuk walaupun sebenarnya aku suka buat kerja ni sebab kita akan duduk sesorang tanpa ganguan orang lain dalam satu bilik khas...
Ada satu hari tu sampel memang banyak dan aku memang letih...
Malam sebelum tu pula, ngam-ngam aku tertengok tweet hero idaman Malaya ----> Fahrin Ahmad...
Dia bergambar dengan isteri-isteri kawan dia di Dubai...Mungkin sewaktu pengambaran sebuah drama bersiri yang disiakan di TV3 sekarang -----> Rindu Bertamu Di Abu Dhabi..
Salah seorang yang bergambar dengan dia adalah one of my friend masa belajar dulu...
Kami berlainan course tapi agak close semasa semester 1...
Mula-mula nampak hero seorang ni bubuh gambar baby, macam baby dia tapi baby kannnn semua lebih kurang sama..Bila 2nd photo, nah, sah anak dia...
Memang aku tahu dia ada di luar negara mengikut suami bertugas tapi tak sangka dia di Dubai.

Dari kisah kawan yang ada di luar negara inilah aku VERANGAN...hahaha..
Seronoknya kalau dapat stay kat luar negara tapi yang pasti nak balik Malaysialah...
Hujan Emas Di Negeri Orang, Hujan Batu Di Negeri Sendiri..
Stay disebabkan belajar ke, keje di luar negara tak pun kalau ikut husband macam kawan aku ni pun kira ok...
Tapi bila dah duduk dekat luar, aku verangan lagi nih, nak buat online sale..
Kenapa online sale? Sebab mesti bila kita dah di tempat orang, mesti ada benda yang kita rasa menarik dan sewaktu di Tanah Air sendiri kita selalu inginkan dengan harga lebih murah...
Bergeliga tak otak aku (macam batu geliga, baling mantul balik kasi sedar dari khayalan)..
Angan-angan kosong macam ni aku tak kisah tapi kalau angan-angan untuk masa depan perlulah lebih realistik...
Tak payah nak fantastik sangat tapi biarlah yang boleh buat kita berpuas hati, bahagia dan gembira...

Masa aku cerita kisah berangan aku ni pada sorang teman rapat, dia gelak dan jadi bahan melawak antara kami...
Bila cerita dengan opismate aku yang nak kahwin hari tu (now isteri orang), dia pula kata syoknya kalau husband dia dapat offer ke luar negara, dia tak payah kerja...Hahahaha....
Bila cerita dekat mak aku simple je ayat dia:

 "Nanti baru duduk berapa hari dah sibuk nak balik kampung...Kalau keluar bercuti tu lain cerita"...

Nahhhh, ayat mak paling best kan....Aku kan spesis yang selalu sangat homesick...
Our Mak knows their daughter better than others..
Semua ni berangan jek...Terapi namanya ni...Hahaha...Dream on baby!



#Mesti ada orang kata aku sengal berangan je koje nye...aku blur ni....

6 comments:

nABiL said...

syok ape berangan...sblm jd kenyataan kene la berangan dl kan..mana tau dpt g btl2..hehe..
eh..sape kwn ko yg duk abu dhabi tu??

Min Min said...

Bie, berangan lebih2 pun xboleh...
Nanti takut jadi Mat Jenin pulop...
Anislah yang duk sana...Bukan Classmate ko ke tu? Dulu kan satu blok dgn aku....huhu

nABiL said...

haha...xpe..xlsh berangan...
anis??anis mana ek...ada gmbor dok...
lau tgk gmbor mungkin aku kenal kot..
mklumla..dah lama kot tinggal zaman poli dulu..heheh:-)

Min Min said...

noor hanis mohd zain la bie, cuba ko tgk friendlist FB aku...
bukan sekelas ke dgn ko dgn Asyraf dulu..(Asyraf igt aje aku kan)..Bwahahaha..orgnya comel2,putih2 mata bulat lah dak hanis tu..dak KL

nABiL said...

ooo...lau kelas ngn asyraff bkn kelas akula..(eh2..aku pun ingt gak),,yela laki bp org la sgt..mmg mudah ingt...
aku kelas A..die kelas B..
Tp aku rasa aku kenal kot si anis ni..nanti aku tgk ek..lm wei aku xbk FB:-)

Min Min said...

Hahaha....sebut asyraf sume leh igt biudak macho tp nakal tu yek....org kampung mu tu Bie....