Friday, February 8, 2013

* Sunyi*

Tajuk post hari ni tak boleh blah....
Opis aku yang sunyi sebenarnya...Hati I tak adalah sunyi sangat...Hahaha...
Boleh diatakan 80% pekerja dekat tempat aku kerja dah bercuti sempena CNY termasuklah kakak tiri aku...
Semalam sempat lagi dia membebel dan sempat juga aku mengamuk balik dekat dia...
Sebelum ni aku marah-marah juga dengan dia tapi tak macam apa yang dah jadi semalam...
Aku datang tak sempat letak handbag dengan bag kerja, masih berdiri tak dan letak punggung lagi dia dah potpet-potpet dekat aku...
Potpet benda yang aku rasa bukan hal aku, mahu aku tak marah...
Lepas tu budak aku ditarik masuk online, lab terbengkalai terkontang kanting...
Dia boleh kata lab tak ada kerja, dia lupa semua arrangement aku dah buat sampai minggu CNY gamaknya...
Minta planning arrangement bagai nak rak pit pot kat aku minggu lepas, last-last bila aku tanya balik dia tak tengok pun planning tu....
Mahu aku tak hangin...Dahlah dua hari ni badan aku dah start seram sejuk balik, tekak dengan bibir dah mula didatangi ulser...
Nak cuti panjang je, demam....Demam je mesti cuti panjang...
Dugaannnnnn.....
Petang pula ada orang dok serang aku kata tak puas hati dengan planning tu...
Kata tak adil kenapa dia yang buat test sesorang... Dah tu major ko, buatlah...Aku ni semalam kena cover dari pagi sampai petang buat test tu sesorang ok je...
Lagi banyak sampel...Mendidih aku semalam tapi lepas tak sampai 15minit boleh gelak-gelak balik...
Inilah aku, marah bagai berapi lepas tu sekejap je dah sejuk balik tapi tak payah nak timbulkan semula sebab macam post aku sebelum ni, jangan tegur....Kalau tegur saja jelah tu nak membangkitkan balik amarah berapi...
Ni aku blur-blur dekat opis yang sunyi...Tak boleh berfikir sangat sebab kepala aku sakit...
Paracetamol telan dah....
Ni layan buat kerja sambil dengar lagu-lagu Abang Anuar Zain...
Melting je dengar lagu dia...Bwahahahaha...Gara-gara dengar suara dia pagi tadi dekat HotFM...

* Love this photo so much!!!! Rambut beliau pendek dan lesung pipit serta mata itu..Sekali imbas looks like a Chinese Leng Chai..*
Kakak tiri tak ada bolehlah sumbat telinga dengan headphone...
Masing-masing pun nampak relaks je...
Kompom petang ni semua al cabut al awal...
Mamat seorang ni sah-sah balik tengah hari sebab dia nak raya...
Kesia adik seorang ni, tahun ni 1st time dia sambut raya dalam suasana seorang pekerja...
Kakak tiri minta macam-macam...
Pening dan stress je dia...Hari ni baru boleh nampak dia senyum gelak-gelak...

#Sebenarnya kami tak ada mood nak kerja...

0 comments: