Saturday, January 12, 2013

* 2013 *

Happy New Year!
Gila sengal dah masuk hari ke 12 baru sibuk nak cakap Happy New Year..
Maaflah ye, aku tertinggal bas....
Tahun baru aku macam biasa je macam tahun-tahun sebelum ni, ada peluang cuti so balik kampung jalan-jalan dengan family is better.
Tahun ni jalan-jalan bawa orang dapat 5As lepas tu dapat pakej istimewa...
Demam panas beserta batuk dan selsema siap ulser satu mulut.
Demam dari malam tahun baru sampailah dekat seminggu..
Batuk tak usah cakaplah, ni baru reda.
Lepas batuk reda kena CB pula...
Meriah tak sambutan new year aku?
Tak kisahlah..
Yang pasti sakit tu dapat merehatkan aku kot dari fikir pasal kerja,kerja dan kerja...
Mak cakap penyakit tu penghapus dosa.
Orang yang tak pernah diberi sakit tu, kadang-kadang lupa diri..
Baiklah makkkkk...
Actually aku balik kampung 4hari before new year means dari 28hb lagi dan patut masuk kerja 2hb tapi doktor bagi MC dua hari, kerja satu hari on 4hb dan balik kampung semula sebab ada kenduri kahwin anak sepupu aku yang memang close dari kecik dan kami adalah sebaya yek.
Dia lelaki dah kahwin dah tapi yang paling best masa kenduri ada orang tanya antara aku dan Izul sape lagi tua, even aku jawab sebaya, kakak tu kata Izul nampak lagi tua dari aku..
Wahhhhh, seronoklah aku masa tu...

Sebenarnya banyak benda dan aktiviti aku buat waktu cuti sebelum,semasa dan selepas demam..
Tapi malas nak cerita dulu semuanya, nanti aku type panjang2 lagi banyak merepek dah karang...
Nanti aku rajin aku updatelah kisah lapuk aku tu..
Yang pasti day 1 masa cuti tu aku sampai rumah pukul 640am sebab malam gerak lewat sebab stop late dinner di Nilai sebab ada hal dengan housemate.
Sampai di R&R Seremban ingat nak lelap tapi tengok parking nan hado, bertabah berhenti kejap belakang kereta orang sambut drive lagi sampai di R&R Ayer Keroh Melaka, same case happen.
Last-last mata tak tertahan mengantuk, konon nak lelap kejap bila tiba tol Tangkak tapi hampeh, tak ada ruang untuk kereta comelku lagi...
Akhirnya aku lelap kat mana?
Aku lelap dekat area Pekan Sg.Mati, ngam-ngam lebih kurang 500meter dari traffic light comel pekan tu.
Aku dah talk boleh blah, aku parking kereta dekat satu restoran tu, aku lock kereta, turunkan seat, tutup muka dan selamat 4jam aku bantai tidur kat situ...
Sedar-sedar pagi bila sayup-sayup aku terdengar azan subuh,desup drive balik rumah.
Seminggu sebelum tu balik gak dan mengantuk 2kali tidur pun ada benda lawak jadi, sampai rumah pulak kunci rumah tak ada mak belum bangun, membutalah dalam kereta depan rumah mak..

Back to the story, sampai rumah mak terus solat,mandi-mandi, iron baju terus hantar mak dan adik pergi daftar sekolah menengah...
Adikku dah masuk alam remaja!Hohoho...dah sekolah menengah tu...
Dia dah cakap awal-awal dia tak mahu masuk boarding school dan decide nak sekolah kat kampung je, mean sekoah lama aku dan Angah la...
Kitarang tak bantah as long as she must promise that yang dia kena belajar betul-betul..
Mak tak nak kalau paksa jadi macam aku dulu,penat hantar pergi sekolah asrama, dah dekat 3bulan balik..
Its not because of the school but caused by the environment kot...
Aku tak nak cakap sekolah mana dan tak nak mention apa yang aku tak suka.
Sekolah ni sebenarnya one of the best boarding school tapi dah macam aku kata,adalah yang buat aku memang tak suka.

Berbalik pasal pendaftaran adik, mak dengan adik masuk dulu, aku pergi park kereta.
Nak masuk sorang sekolah lama jadi rasa berdebar...Hahahaha
Nampak sangat dulu nakal kan...
Dahlah semua yang datang mak ayah je, aku lak ikut mak...
Orang lain pakai baju kurung (mak-mak la katakan), aku selamba pakai jeans and blouse...
Masuk-masuk dekat pintu pagar ada cikgu yang memang greet parents dan student baru,aku depa tak salam apa pun mungkin tengok aku sorang je kot..ngeh3..
Tiba dekat area pembahagian kelas, aku terjumpa guru kelas aku masa form 5..
Cikgu yang cakap selamba jek..She's still sporting macam dulu...
Salam-salam dengan cikgu terus bawa adik masuk kelas untuk bayar yuran dengan ambil form dan serah few documents...
* While waiting for our number to be called..Mataku memag dah macam mata Panda dah...*

Banyak dah berubah sekolah tu..Lepas bayar yuran bagai, turun dekat dewan dengar taklimat..

* Masa taklimat, anak-anak duduk bawah yerrr....Kerusi biar bagi parents duduk..ngeh3..*
Even aku mengantuk dan mata aku sempat lelap, telinga aku still pasang dengar apa yang cikgu cikgi sampaikan dan muka-muka serta nama-nama cikgu yang disebut memang familiar...
Ramai lagi rupanya cikgu aku dulu masih ada dekat sekolah tu termasuk senior sama sekolah yang sekarang dah jadi cikgu kembali mengajar di sekolah tu..
Selain tu, dapatlah aku dengar juga, banyak dah perubahan dalam sistem pengajaran pembelajaran budak-budak sekarang...
Huhuhu.....Times change,environment change so people also have to change...
Oklah, entry pertama 2013 adalah sangat semak dan tak tersusun, ini adalah disebabkan mood aku pun tak berapa stabil...Hehehe....

#Till here, will write more about what happen to me during cuti new year...

0 comments: