Tuesday, December 18, 2012

*School Opening Preparation*

Nawaitu buka lappy ni seawal jam 8 lebih tadi kononnya nak buat kerja sebab hari ni balik awal so adalah bawa balik kerja tapi nan hado dibuatnya dengan Cik Min ni.
Need to avoid myself from on the tv during doing my work.
Hasilnya rancangan di tv lagi menarik dari buat kerja. Lepas tu pula khayal-khayal dah nak mula pula series yang aku follow - Adam Hawa....Alamat memang bye2 my work!
Dan sekarang dah tersidai atas katil survey benda sikit continue with bloging.
Hari ni pecah rekod balik awal but till this minute aku duk rumah sesorang. No sign showing my housemate dah balik....Huhuhu...Bosan, mulut gatal nak bercakap but talking with who?
Nak membebel sesorang karang macam orang sewel pula...
Tadi call Puan Puteri, gosip, chit chat than tweet2 dengan orang kampung, lepas tu messaging dengan mak...
Habis-habis lepas tu senyap semua, aku blurrrrrrrr....
Ah sudah! meroyan sesorang tak tahu nak buat apa....This entry adalah entry merepek...Hahaha...

Weekend ada orang yang berbaik hati nak ajak pergi cuti-cuti Malaysia (tq to Pn.Aishah due to pelawaku) tapi aku tak dapat join kot sebab diarang bertolak hari Jumaat.
I'm still working on this Friday dan tak berani nak EL lagi sebab nanti terbeliak mata kakak tiri...Huhuhu
May be after work aku akan gerak balik ke kampung. Got something nak diusahakan dan mak dah dok remind banyak kali sebab lama dah kot benda ni dibiarkan dan mak takut akan melarat dan akhirnya impact will come back to me.
InsyaAllah tak ada apa-apa. All is gonnabe ok.
Balik kampung kali ni bolehla aku menyambil buat tudung sekolah adik dan beli beg sekolah dia.
Persiapan yang lain settle dah...Kain baju dia aku dah belikan awal-awal masa Jakel buat sales hari tu so mak pun dah hantar pergi tailor.
Bukan tak mahu beli ready made tapi disebabkan saiz dia yang menonjang dan keding, susah nak cari baju yang rasa selesa untuk dia.
Kisah beli kasut sekolah yang aku rasa paling sadis sebab kaki dia ni lagi panjang dari kaki aku.
Kasut dia, selipar dia semua lagi besar dari aku punya.

* See, 1st design kasut yang dipegangnya masuk-masuk area kasut adalah spesis kasut tak ada tali!*
So that masa cari kasut, dia ni spesis tak suka pakai kasut bertali, jenis pemalas jadinya carilah kasut yang nak sarung je tapi semua tak ada saiz besar.
Jadi bahan sekejap budak seorang ni msa cari kasut. Bukan setakat tak ada saiz, kasut atau stokin yang dia pakai selalu cepat jahanam.



* Semua tak muat! Nak saiz besar sikit lagi!..Dush! Kak Long ko rasa dik...Kaki panjang betul...*
 Just bought her a new shoes untuk pergi jejalan in last few month, balik baru-baru ni aku tengok dah terkopak dan dia dah sarung kasut aku yang aku tinggalkan kat kampung dannnnnn kasut tu pun dah regang dan meretas even fabrik kasut tu jenis memeri...
Aku bagitahu pada mak, we should by her a safety shoes je. Lagi best biar besi berat setambung...Hahaha

Bila dah kerja macam sekarang dan adik yang bersekolah ada seorang je, aku rasa macam aku pula balik bersekolah sebabnya masa beli barang aku yang kena remind her this and that.
Masa aku dulu, pergi cari sendiri kecuali kasut dan baju.
Tapi tak apalah, aku pun tak kisah...Bila lagi masa aku nak senangkan mak.Akan datang tak tahu lagi.
Selain tu, masa keluar cari barang adik, budak-budak lain mak bapak yang dok sibuk jerit kat anak-anak diarang suruh try baju kasut semua, adik aku pula Kak Long dia yang dok jerit-jerit bebel...
Mak? Cool je sebab dia tahu adik aku akan follow aku cakap..Mak aku cakap nanti dia banyak songeh.
Ni baru adik seorang, aku terfikir orang lain yang ramai adik beradik tu macam manalah, tak pun parents yang ramai anak..huhuhu
Mahu terkeluar anak tekak dan kering poket (kalau gaya cari barang macam aku buat)...hehehe
Tapi tak apalah, adik pun kan nak bertukar angin dah dari sekolah rendah ke sekolah menengah.

* Cari stationary ni aku tak boleh tahan...Call membe tanya "kita nanti pakai pen ke pensil?"  Ko dik, Kak Long ko ni tiba dekat dengan ko dengar ayat tu rasa macam nak tergolek terus...Alahai, tahulah kakaknya dah lama tinggal sekolah tapi tak agak-agak*

Bab yuran selalunya Angah tolong clearkan. Bagi-bagi sama-sama. Dulu masa kitarang sekolah kitarang tak ada abang or kakak. Now is different.
Mak selalu pesan pada adik, untung dia semua orang dah sponsor tak payah penng-pening, kalau belajar tak betul-betul, tak ingat orang tua, tak tahulah mak kata...huhuhu
Jawapan dia? Buat muka slumber atau "IYELAHHHHH"


* candid picture by Adik walaupun blur tapi aku suka sebab aku rasa happy masa ni siap dapat minum chatime sesorang walaupun hati tu sebenarnya rasa berdebar since Jumaat tak tahu disebabkan apa...*

#Till here bebel...Aku rasa nak tidur even baju kerja minggu ni langsung tak ada yang bergosok sebab dah berapa minggu tak ada di sini....Nasiblah esok..LAZY MOOD already ON ni payah...

0 comments: