Wednesday, November 28, 2012

* Audit*



Macam dah lama pula tak menconteng-conteng dan meroyan-royan dekat blog sendiri.
Super duper sibuk akhir-akhir ni.
Pergi kerja sesudah subuh dan balik hampir tengah malam.
Ini menulis pun sebab kepala aku dah tepu, mata dah layu walaupun baru beberapa jam di tempat kerja.
Aku sekarang sedang dilanda mabuk audit.
6 external audit akan datang menyerang dalam masa dua bulan ni.
Dari HQ saja ada dua, ISO dua, Halal dua..tak jadi enam macam tu.
Internal audit dah pun clear. Tinggal follow up saja.
Alhamdulillah dua dah lepas, 4 more audit to go.
Namun yang dah lepas ni pun result dia macam mana tak tahulah lagi.Pending for panel to discussion.
Awal tahun pergi audit orang, hujung tahun kena audit pula.
Pertengahan tahun saja dapatlah berjalan-jalan.
Baru teringat juga, by next week kena clearkan my own audit report.
Hati ni nak melalak je dah.
Hari-hari meroyan dekat tempat kerja.
Kerja layan je, pakai buat je orang kata.
Masa yang berlalu pun tak sedar.
Bertabah sungguh rupanya aku ni....Perasan!
Orang nak kata aku workaholic pun aku aku tak kisah.
Kerja memang tak pernah habis tapi kalau tak dibuat makin bertimbun tambah-tambah lagi bila kena fulfill jiwa orang perfectionist.
Apapun, bila kerja kita kerja, bila memain kita memain betul-betul.
Life must go on!
Kerja cari rezeki itu perlu!
Sabar dan bertabah sajalah sampai jumpa punca rezeki lain...
Chaiyok!

#Mood merepek dalam minit-minit terakhir depan komputer opis sebab nak balik makan tunggu cik kak sorang ni tengah buat apa lagi entah....I'm starving beb!huhu..

0 comments: