Tuesday, October 9, 2012

*Susun Ikut Saiz!*

*Nilah dia pencetus modal membebel malam ni....huhu*

Hahaha, mula-mula dah gelak dulu...
Sudah siap sedia nak melenakan mata sebab malam semalam tidur agak lewat setelah tiba dari kampung halaman....
Tapi sayang mata ni degil tak nak lena, suka sangat jadi mata Panda Malaysia...
Terpandangkan rak buku, teringat pula rak di lab siang tadi...
Aku tak suka kalau barang berlainan saiz disusun bercampur aduk dan tak ikut group dia...
Di lab tadi laju saja tangan ni menyusun bikar dari yang besar diikuti yang kecil...
Saat ini, terlihat pula rak buku, serupa! Besar diikuti yang kecil...
Tabiat!
Tapi tak apa kan? Tabiat yang baik kan...
Tapi siang tadi ada mata yang terpandang apa yang aku buat dan cepat-cepat dia cabut sebab tak nak dengar ceramah free dari aku....
Suka sangat buat sepah tu siapa suruh...
Bila aku fikirkan balik, bila aku sidai kain pun sanggup aku terpacak kat panas atau tetengah malam duduk menahun di bilik basuh hanya untuk susun cucian mengikut saiz....
Hahaha...teringat pula apa yang mak cakap masa cuti panjang waktu raya hari tu....
Mak kata "Esok-esok,kalaulah,kalau ye, kalau Along ni ada bibik kat rumah dia, bibik dia kena pergi training kelas habis-habisan dulu lepas tu baru lulus nak jadi bibik Along...."
Dialog tu keluar gara-gara aku bising ada budak tu angkat basuhan dari panas-panas teruk henyak masuk bakul baju...
Habislah, susah nak iron nanti kannnn....
Baju kalau angkat dari penyidai lipat lebih kurang letak dalam bakul akan buatkan baju tu tak renyuk sangat sebab masa kita sidai, baju tu sendiri akan jadi cekang...
Tapi tak tahulahkan kalau ada orang menyidai tak cekangkan baju dulu, main bantai asal sangkut...huhuhu
Aku rasa tabiat ni aku tak dapat dari both of mak dan abah...
Sebabnya diarang bab-bab susun selalunya fail...
Hehe,ampun mak,abah....
Tabiat ni bila difikir-fikirkan balik aku dapat sejak aku duduk di sekolah berasrama penuh masa form 1...
Cukup 3bulan je duduk sana sebelum cabut balik sekolah di kampung tapi kesannya sampai sekarang....
Satu lagi perangai aku,pantang kalau cadar katil lepas bangun pagi atau lepas landing tak ditegangkan dan tak kemas katil...
Nak tahu siapa yang selalu kena marah bab ni? Si kecik adik aku sorang tu..
Lebih-lebih lagi sekarang aku share bilik dengan dia,susah hati aku bila balik kampung...
Bilik makin semak!
Tak makan saman, sama macam abang dia...tapi abang dia lelaki wei..
Budak lelaki ni payah sikit, share bilik air pun muka kakaknya jugalah jadi cleaner...
Bilik dia pun dijenguk waktu dia balik sekali sekala, serupa sarang lelabah dan cicak...hahaha....
Aku masuk mesti aku sesak nafas...
Aku ni, jenis pantang nampak habuk...
Habis semua aku nak gosok,lap....
Habislah....Tapi ada masa kalau aku letih terutamanya bila waktu kerja,aku redha je...
Tak larat....

#oh mata, kau tak boleh tidur, tuan mata pula dah melalut...dah lah jiwa kacau nih...huhu
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: