Sunday, October 28, 2012

* Polka Dot Steambot & Grill *

Bersteambot di kampung halaman...
Kami iaitu aku, senior dan junior zaman sekolah (Kak Anim, Kak Jai dan Ila) dok meraban pergi ke Kura Pencana (bak kata Kak Jai) sebab nak makan di Polka Dot.
Sepanjang perjalanan nak pergi sana tu sempat jugalah dengar pasal cikgu kitarang dulu-dulu siap ada yang dah mengajar sama-sama tak kurang juga yang dah tak ingat muka cikgu...
Akulah tergolong daripada makhluk yang tak ingat muka cikgu tu...
Apa tidaknya, cikgu tu tak mengajar aku...Hehehe..
Sepanjang jalan juga aku nak pecah perut dek lawak cikgu-cikgu ni semua..
Tapi jangan main-main, antara mereka ni ada cikgu disiplin ok...
Tak sangka aku, tapi bila dengar kisah budak-budak sekarang memang lain dari zaman kitarang dulu...

Sampai je di kedai tu, aku kompius jap, nama Polka Dot tapi tak nampak pun dot dot di kedai tu...
Musykil sekejap tapi disebabkan nampak setiap table dah ada dapur untuk steambot dan grill, tak kisahlah..
Yang penting hajat yang dirancang nak makan-makan sama menjadi.
Depa ni semua memang ahli makan selama ni....
Aku je baru terjebak balik kampung join sekali sebab almaklumlah, balik kampung selalu kena jadi drebar je tak pun dah tak larat nak ke hulu hilir...
Ni disebabkan cuti agak lama kot sempena Aidil Adha, aku pun ada kat rumah, alhamdulillah dapat gak join sama.
Kami berjanji keluar lepas asar lebih kurang jam 5.15pm.
Aku sempat lagi bantai tidur debab sakit kepala + flu tapi gigih bangun sebab ingat perut lapar dan dah berjanji dengan orang.
Masing-masing sengaja tak makan ataupun makan awal sebab nak melibas dekat buffet steambot.
Tapi ada orang tu sempat gak keluar dating libas Kenny Rogers dulu katanya..
Hehehe, siapalah gerangannya tu kan...

Pilihan makanan dia kira ok dengan harga dewasa satu kepala RM20. kanak-kanak RM8 da warga emas aku tak ingat yang pasti RM 15 atau lebih rendah...
Desser ada aiskrim dan buah-buahan...
Seafood pada aku still ok boleh makan dengan jayanya...
Pilihan daging dan isi-isi perut ayam dan lembu juga ada..
Manisan dan bubur juga turut disediakan disamping ada junkfood untuk dikunyah-kunyah...
Kedai steambot & grill kampung boleh ada macam ni semua pada aku kira ok...
Tanpa membuang masa, moh layan je gambar yang ada....
Aku tak dan snap gambar, tak layan pun nak pegang tipon atau kamera sebab dah kebulur...
Gambar adalah ehsan dari instagram dan selepas makan..
Setiap gambar, ada ceritanya...
Maka marilah melihat gambar sambil baca nota kakinya:

* OTW bersama 3 org cikgu ROX!*


* Gambar ehsan dari instagram Cikgu Jai...Ketika ini, masing-masing masih sopan walaupun hakikatnya semua nak dicedok sebab dah kebuloq...Tak caya ce tengok gambar ke4...tanduk dah keluar tuuuu*

* Gambar ni ada kisah dia yang tersendiri...*
Korang mesti selalu dengar strawberry celup coklat kan?
Hari ni aku dan 2 orang lagi ni, merasa ayam grill celup coklat!
Kalah R&D KFC tau....Menangis kalau diarang rasa...
Nak tahu siapa buat? Tu...orang yang tengah menyuap ayam coklat kat atas tu...
Aku orang pertama test, aku kunyah telan....
Boleh je diterima dek tekak aku nih...
Lepas tu aksi kejar mengejar dan pujuk memujuk 2 orang lagi insan pun bermula..

* Aksi nak menyuap ayam celup coklat!*
Sanggup bangun dan mengejar mangsa yang ingin mengambil air..
Tempat ambil air adalah beberapa meter dari meja kami...Hahaha

* Aksi kreatif berikutnya....sempoi! *
Gambar agak blur sebab aku tak tahan nak gelak dah...
Dia memang selamba tahap sempoi...
Belum habis sampai di sini, ada lagiiiii..
Lepas makan, pergi solat kat atas restoran ni, ada kisahnya juga tapi tak payah diceritakan di sni...Hehehe..

Lepas makan-makan, gelak-gelak kami pun konon nak mengembalikan diri masing-masing ke rumah tapi apakan daya, kononnya ada konsert ala Big Bang anjuran Astro di Batu Pahat Mall menarik-narik jiwa kami untuk singgah..
Bukan untuk tengok konsert tapi sekadar untuk mendapatkan cendemata free dan bergambar dengan artis...
Makanya Cikgu Anim selaku pemandu kehormat malam ni, membelokkan Cik Vios hitam beliau ke Batu Pahat Mall...
Sampai-sampai parking dengan semangat keterujaan terus mengintai-intai stage namun kami rasa hampa sebab yang menyanyi tu menyanyi lagu cong ceng2...
Sambil jalan-jalan mata tengok cong ceng2 tu sempat juga kami gelak besar dekat tengah-tengah parking sebab ada orang hantar bbm sayang kat aku..
Terkujat aku, tengok nama sambil toleh pada orang yang hantar...
Bukan sekali baca tapi dua kali sebelum share berjemaah...
Hahahaha....
Gelak sambil jalan masuk ke mall dek hampa tak ada apa-apa di mini konsert Astro...
Jalan-jalan tanpa arah sambil survey baju dinner dan juga beramah mesra bersama rakan seperjuangan mereka sewaktu ke Bali sambil diselitkan aksi membongak (perkataan baru yerr)
Masuk mall, dah nak keluar, tiba-tiba teringat Chatime..
Dah naik, turun, naik balik...
Mujur ada escalator dan lif...
Kalau suruh naik tangga memang fikir banyak kali la gamaknya...
Sanggup tekak haus pun tak apa...

* Yang dibelakang sekali adalah pemilik Garfield, dia low profile maka menyembunyikan diri beliau sedikit dari lensa cik BB saya yang xberapa nak canggih*
Sambil di Chatime ni sempat lagi duk usha orang lalu lalang..
Gelakkan mana yang dan tapi satu je peringatan aku kalau keluar dengan cikgu-cikgu yang mengajar di sekitar kawasan kita keluar " Jangan simply cakap apa-apa pasal budak-budak yang pelik-pelik lalu lalang depan kita"
Sebabnya, aku tercakap something, kejap lagi dia mai arah kami yang tengah duduk melepak sedut air masing-masing.
Cuak gak aku sampai nak tersembur air dibuatnya...
Rupa-rupanya nak salam cikgu dia yang duduk sebelah aku...
Hahahaha...
Selain kami hangout di alam nyata duduk sebelah menyebelah, sempat juga kami berhubung di alam maya...
Marah benor cikgu yang seorang tu pada kami...
Tak caya? Tengokk gambar seterusnya yang dan lagi di snap oleh Cikgu Jai...

* Waktu ni memang ada orang tu dengan semangat jayanya mengeluarkan Note 10.1 dia bersarung hijau untuk ambil gambar candid kami dengan concernnya beliau menyentuh tentang teknologi kini yang mengurangkan ukhwah antara semua..LOL*
Walau apapun, terima kasih pada cikgu-cikgu rox bertiga ni sebab buat stress dan tension aku hilang...
Ada rezeki kita lepak sama lagi yek cikgu-cikgu semua...

#Seorang guru bukan sahaja mendidik tapi juga mensihat...Dalam garang mereka sebenarnya da lucunya...Tak percaya? contoh hari ni, tergolek-golek rasa tergelak disebabkan oleh seorang cikgu disiplin okkk...Thanks Kak Jai,Kak Nim n Ila...

0 comments: