Saturday, September 22, 2012

*Update Lagi!*

Hehehe...meroyan betul hari ni....
Actually di kedai service kereta, tak bawa buku,paper ada dalam kereta lupa nak bawa keluar...
Cik Lisa pula dah tergantung tinggi...
Meroyan la aku update blog lagi...
Mood happy dah start mai dah ni...
Dapat berita perkhabaran yang best dan harap-harap betullah...
Hehehe...Aminnnn...
Hari ni bebudak tempat kerja tengok aku semacam je kot sebab aku rasa aku sendiri pun dah macam kuih lapis...Hahaha...baju dan tudung macam dalam gambar tu (abaikan mata mengantuk sebab semalam bantai layan dvd sebab lepas shopping dvd katanya)...
Dah la baju tudung warna macam tu,kasut aku pula warna dark green...
Pedoli hape, kan colour block katanya...
Tapi warna hijau? Jawa betullah...tapi tak pe,jawa-jawa aku pun jawa kacuk...JPC katanya...
Kacuk-kacuk pun tahu cakap jawa fluence wokeh..
Tapi aku cakap melayu tak adalah pula slang jawa...
Kompius aku....Berbeda dengan adik Ngah aku,cakap jawa macam bunyi tongkang pecah tapi cakap melayu bunyi slang jawa....alalalala...apa macam da...
Adik Eryn aku? Adalah juga sesekali perkataan jawa keluar dari mulut dia,cakap jawa tak tau tapi pahamlah kalau orang mengutuk dia...LOL...
Tapi sayang kami semua tak tahu cakap cina...
Tak macam one of my cousin yang anak-anak dia semua speaking cina fluence....
Bukan setakat cakap cina,melayu english pun ok...
Tapi tak boleh cakap jawalah...hahaha
Aku ada je beli buku belajar bahasa mandarin,tapi baru buka dah kroh2...
Orang cakap aku pahamlah sikit-sikit,mahunya tak paham dah hari-hari tadah telinga orang keliling semua bercakap bahasa cina kan...
Bahasa kasar,halus, rojak, layannnnn...
Aku harap sangat adik Eryn aku tu boleh kuasai bahasa lain selain Malay,Jawa dan English...
Antara kami 3beradik dia lain sikit,dia cerdik lagilah dari kitarang sebenarnya...hahahaha...(Ko jangan kembang pulak dik kalau baca nih...)

#oklah,abis dah mood meroyan, ni adik Ngah pula call either aku balik ke tak...suruh join makan2 dia...alalala...mesti dia ingat aku terpacak kat kampung every week ni macam bulan puasa ari tu...tak dapek la adikku...
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: