Thursday, September 20, 2012

*Feel Haish!*

Angin kus-kus aku dah datang.
Angin malas gila-gila gaban nak buat kerja.
Tambah lagi kakak besar dan kakak tiri hari ni tak ada sepetang sebab pergi meeting bulanan.
Angin kus-kus ini ditambah pula dengan angin bulanan, memang mantap tahap kemalasan dan kelesuan yang terserlah.
Kerja ada tapi liatnya nak buat macam hape.
Ada kerja yang dah dekat dateline tapi aku buat tak paham saja.
Mana pergi semangat nak buat pun tak tahu.
Hati ni rasa nak cuti saja tambah-tambah lagi start minggu ni untill raya haji nanti barulah free on weekend.
Kalau nak balik kampung mengadap famili pun sempat balik satu hari saja.
Penat tu.
Aku tak dapat bayangkan orang yang kerjanya travel ke sana kemari..
Dan sekarang baru aku perasan dan bersyukur kenapa aku say babai dengan kerja lama aku dulu.
Aku kan spesis setia duduk satu tempat je...
Aku malas nak pindah-pindah.
Penat kot nak pindah-pindah.Letih mengemas dan nak menyelesakan diri.
Bukan kata tak boleh nak adapt new environment tapi kalau baru nak duduk selesa dah kena tercampak-campak, sorry to saylah,
Dan mungkin disebabkan itu aku masih ada di tempat kerja sekarang selama 5tahun lamanya.
Orang tempat kerja lama siap panggil balik nak rekomen sebab ada kerja kosong, best memang best tapi travel lagi merata dan kena drive.
Dah la kena drive lepas tu pergi ke ceruk mana bagai.
Bukan tak berani, kalau tak berani tak adanya aku balik kampung balik kerja sorang-sorang drive tengah malam atau 1/3malam tapi mungkin lebih fikir pasal kesihatan diri sendiri.
Aku dah merapu bagai dah ni.
Aku tengah bengang dengan satu oversea organization ni pun ye juga, dari awal sampai la ni asyik menyusahkan orang je.
Ok yang ni memang aku malas nak layan tapi berkait rapat dengan aku punya dateline.
Macam siutlah tak boleh nak buat apa.
Stress! Yup, akhirnya terkeluar perkataan yang sesuai untuk keadaan aku sekarang ni.
Nampak je aku duk saja ngadap komputer ni tapi hakikatnya kepala ligat macam mana aku nak kejar depa tu.
Haish! Ni satu lagi ada satu government body kat Malaysia yang sedang aku deal, segala maklumat yang aku bagi aku dah send via online boleh hilang.
Dia kata dia ada copy yang aku bagi but tak ada masa nak key in kan.
Depa kasi hilang lepas tu kejar kita suruh kita buat balik.
My answer is saya cuba secepat mungkin untuk update semula.
Aku tahu itu kami punya keperluan tapi dia tak ada recovering atau back up system ke?
Rasa-rasanya masa mula-mula hari tu jadi lambat sebab perkara macam ni jugalah kot.
Pending and drag too long wei.
Aku memang mood membebel je ni walaupun muka duduk depan komputer ni berkerut-kerut tahan sakit.

Lambatnya nak pukul 5.30.Yup! Aku nak cabut awal nak balik rumah dan menidurkan diri.
Aku rasa tak best sangat-sangat.
Sebelum terlupa kat sini aku nak wish TQ in advance pada seorang bini orang yang cun sebab sanggup tolong aku buat delivery ke kampung weekend ni.
Delivery benda bukan calang-calang..Hahahaha...
To Puan Zuria Zihanee aka Oya terima kasih banyak Yang oit and I'm happy to met you that night.
Lain kali kita jumpa lagi, banyak benda nak update and feel good kalau the 3 stooges dapat jumpa semula.
I know you read my blog sebab tu saja je mention your name here..Hahaha...

* Kalaulah mood aku seceria waktu dan warna colour pakaian aku dalam gambar ni....*
#Till here bebelan aku...1 hr 20mins to go back!

3 comments:

oya zihanee said...

+ uiiii... aku mmg baca blog ko, min.. jgn risau.. hahahaha...

cuma ada sorang lagi 3 stooges yg missing in action.. nak cari jejak pun susah.. huuuuuuuuu.....

walaupun entry ko pasal ke'stress' an ko, aku sabar baca, sebab aku suke gambarkan muka ko yang ketat tu, sama macam muka ketat ko kalau pagi-pagi dalam kelas 5A, kite masing2 tgh sibuk tiru buku latihan math aina.. disebabkan homework tak siap..hahahaha...

Min Min said...

Coi!!!!
math xla, add math ye ar...
mana xketat, cikgu add math ko tu kan musuh ketat aku...
hahaha

oya zihanee said...

+ oikkk... salah2..ADD MATH.. hehehehe... math ko kencanggg.

bye!