Wednesday, January 4, 2012

*Azam 2012*

Selamat Tahun Baru 2012!
Dah hari ke empat baru nak buat entry...Hahaha...
Selalunya tahun baru akan diiringi azam baru tapi bukan untuk aku...
Setiap hari kena ada goals kan...
Tapi disebabkan New Year kali ni aku dah tersadai beberapa hari sebelum dan selepas di kampung halaman disamping berjalan-jalan bersama family,makanya adalah soalan yang asyik diulang-ulang olah adik bongsuku.

"Apa azam Along untuk tahun baru 2012?"

Soalan ni diulang banyak kali ye selagi aku tak jawab..
Almaklumlah budak-budak sekolah lagi-lagi budak sekolah rendah yang guru-gurunya memupuk semangat tanam azam tahun baru.

Aku dah naik bosan makanya dengan segala hormat aku bagi jawapan cantik ni:

"Along punya azam tahun, nak cari abang ipar untuk adik dengan Ngangah"

Terus tersengih dan diam sampai semalam masa aku nak balik soalan tu tak diulang lagi dari mulut dia...
Mujur mak tak dengar apa aku jawab kalau tak mesti mak buat nasi tambah lagi..Huhu..
Bukan apa sebab mak dah makin kerap berbunyi cakap pasal kawan-kawan aku semua dah kahwin...
Aku tak tahu nak jawab apa, buat muka selenga je la..
Calon tu tak ada mak...
Nak buat macam mana....
Bukan tak usaha, usaha dah...Allah nak bagi chance pada aku menyumbang pada family dulu lah tu...
Think positive...
Nanti kalau dah kahwin mana boleh dah nak balik sesuka hati,balik kampung pun kena bergilir-gilir dah..
Kalau dapat sekampung pun, rumah bukan sekali kan...
Kalau dah kahwin, nak huhahuha pun kena ada limit...
Sekarang sesuka hati aku nak berbelanja untuk family...
Fikir-fikirkan....

* The latest ME*
# Life kita kena sentiasa ada goals, tak ada goals sia-sia...

6 comments:

nABiL said...

haha..btl2...tp min..cpet2 cari abg ipar tu..hehe

Puteri Nuur At-Terawis said...

eheam. lama tak tulis kat sini. something i found frm net which make me ponder.

Tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri.

Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam.

Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu suatu hari nanti.

Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik.

Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga.

Sekian, tazkirah hari ini. :')

Norazo Aslan said...

waaaa now ur back with new entry! since kita ni senasib n seumur, i know how u feel.. maybe u r rite, Allah nak kita menyumbang dulu to our family kot and since 2012 dah ni my mom pn dah start buka mulut pasal bila nak kawen.. bila nak kawen.. pengsan!!!

Min Min said...

Biey,hahahaha
Kak,Amin, semoga cepatlah si pemilik tu mai
Jia,letih kan...

Norazo Aslan said...

hmm... puter! sapalaaa 2 org adam yg hilang tulang rusuk tu.. sesat kot cari kitorang hehehe .. hellooo kite ada kat sini ni.. ;p

Min Min said...

Jia, buat sign board jom! hahahaha