Sunday, January 8, 2012

* Angry Bird *

Semalam aku lunch dengan opismate, perkara biasa bila kena kerja pada hujung minggu...
Bila keluar dengan opismate yang seorang ni, dia gila white coffee makanya semalam kami menjengah ke Pak Li sebab ada barang sekali nak dicari di kedai berdekatan...
Apa yang tak boleh kami tahan sewaktu duduk sahaja di satu meja ialah apabila si cashier dan juga merangkap shift manager dia greet kami berdua...
Dia angkat muka dan tersenyum saja kami berdua pandang muka sesama sendiri...
Terus tunduk melihat menu didepan kami...

Bila kami kerling ke arah ruangan cashier, shift manager yang greet kami dah tak ada...
Makanya satu ayat yang serupa terhambur dari mulut kami :

"Angry Bird on duty! "

Inilah hobi kami berdua jika keluar ke mana-mana...
Mulut diam tapi mata memerhati sekeliling kami sambil online....
Bukan disengajakan tapi dah memang terang dan nyata...
Aku namakan shift manager tu sebagai SM...
SM ni pakai eye shadow dan eye liner sebiji warna angry bird...
Dia pakai tudung hitam dan tepi dilipat bulat mengikut bentuk wajahnya yang agak bulat...
Eye shadow merah menyala dan eyeliner hitam tebal....
Sampai ke opis kami asyik terbawa-bawa bercerita pasal Angry Bird jelmaan tu...
Opismate aku  siap cakap:

" Kalau staff dia buat dia marah mesti serupa macam Angry Bird kan?"

Hahaha, what an imagination!
Bukan nak mengumpat tapi ternampak kenyataan yang nyata ...huhu

* Ehsan dari GOOGLE...Bukan SM sebenar...Haha *


#Aku ni tau je mana satu gambar Angry Bird tapi sumpah tak pernah tengok atau main pun game ni even anak sepupu aku yang baru berapa tahun tu pun reti main dok cerita pada aku..

1 comments:

Huzaina Hashim said...

salam kenal...anak akak pun mmg cukup suka dgn angry bird nie..:-)