Monday, September 5, 2011

* Tak Paham *

Hari ni baru 7Syawal, baru ye..Hehe...
Masih mode raya aku ni...
Tak apalah, Syawal kan sebulan..
Sekarang ni aku di sekolah agama adik aku..
Memang aku tak paham,tengahari tadi hujan lebat tapi pintu pagar ditutup...
Nak juga suruh pelajar berjalan masuk ke dalam..
Adik aku siap tergelincir sebab kelam kabut..hummmm..
Nanti demam kata budak MC pula..
Haishhh! Tak paham aku...
Memang diakui, lorong masuk sekolah ni kecil tapi perkarangan sekolah tu luas, takkan ada kereta penjaga yang akan langgar pelajarlah...
Rasanya lagi mudah daripada penjaga parking di lorong yang sempit nak masuk kawasan sekolah dan blocked lorong ataupun ada penjaga yang hantar sekaligus beberapa orang pelajar, mana cukup satu payung..
Kalau mereka parking di kawasan tabika berhampiran sekalipun, takkan mereka nak berulang alik...
Kadangkala aku tak paham, kenapalah benda remeh temeh pun adakalanya menjadi benda besar..
Aku tak paham...
Ni pun aku tak paham dengan mulut manusia, pasangan pendidik yang aku kira aku masih ada rasa hormat...
Tapi mungkin rasa hormat aku akan terhakis selepas ini...
Sebagai pendidik tak bermaksud mulut boleh bacul walaupun ianya dirasakan seperti melawak...
Tak jaga air muka orang...

#emo kejap...tapi bukan semua pendidik begitu andai dibilang mungkin berapa kerat saja...
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: