Thursday, September 1, 2011

* Syawal 1432H*

Selamat menyambut lebaran 1432H buat semua..
Rasanya di hari raya ketiga mengucapkannya belumlah terlewatkan...Haha..
Lebaran kali ini disambut dengan lebih tenang kerana persiapan lebih awal telah dilakukan namun nama je raya tapi beraya belum lagi..
Hahaha...
Pagi Syawal je sempat ke rumah nenda dan rumah Pak Long di Pagoh..
Tak sempat tiba rumah, pakcik makcik sepupu sepapat dah menanti di anjung rumah siap dah landing tidur..
Huhuhu, soryla yer...
Hasilnya sampai hari ni baju raya ku tak pakai lagi...
Duduk ceruk dapur masak non stop...
Tapi aku happy sebab masing-masing masih balik ke rumah pusaka walaupun nenek dah 19tahun tak ada...
Syukur masih berkumpul beramai-ramai..
Meriah je..Tak sia-sia aku letih...
Rumah dipenuhi gelak ketawa, gurau senda sesama sendiri...
Diselangi dengan sesi pengenalan cucu cicit terbaru, tak lupa anak cucu menantu terbaru...
Hahahaha...
Mak aku kan mak usu aka tok usu aka yang usu dari 9orang adik beradik...
So ramailah kerabat dan berkembang dengan jayanya...
Alhamdulillah...
Belah abah aku paling tua so masih tak berkembang..

Tahun ni juga seperti tahun-tahun lepas, soalan cepumas tetap dilemparkan...
Tapi sepupu sepapat aku malas nak layan dah dengan jawapan aku akhirnya senyap malas nak menyakat...
Ditambah lagi pakcik makcik semua back up...
Hahahaha..

Apapun Selamat Menyambut Hari Raya 1432H ye!


Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: