Tuesday, August 16, 2011

* TQ Boss *



Thank you yang aku berikan pada Bos bukan sebab dapat bonus raya ataupun duit raya tau kawan-kawan...
Aku say tq sebab dia dah selamatkan aku daripada sambut raya di Hong Kong...
Sangatlah berterima kasih,sebab aku tak nak meraung sesorang dekat bilik hotel masa dengar takbir hari raya...
Silap-silap haribulan takbir raya pun aku tak dapat dengar...
Cukuplah pengalaman berpuasa sendiri, berbuka dan bersahur sorang-sorang di tempat orang beberapa tahun yang lepas....
Tapi yang tak seronoknya walaupun aku tak payah pergi, aku masih kena buat semua paperwork dan slaid untuk Big Bos aku bentangkan masa di sana...
Due yang Bos bagi pula buat aku rasa macam nak tercekik...
By next week mesti dah siap...
Alahai Bos, cutiku yang bermula esok sehingga Ahad di kampung memang tak tenanglah nampaknya...
Kena usung balik segala kerja ...Diluah mati mak, ditelan mati bapak....
Akan ku usahakan jua walaupun dalam hati ni sebenarnya dah berbunga-bunga nak layan tidur puas-puas masa di kampung...
Siang tolong mak clearkan rumah,masak-masak, petang berbuka dengan famili, malam pula buat apa yang patut dan tidur dengan tenang....
Hummm....tinggal angan-angan ye kawan-kawan....

#Kerja itu sumber periuk nasi aku, jika terlalu menjaga periuk nasi jangan biar keluarga pun entah ke mana...Tapi bila dengan keluarga, periuk nasi juga jangan dicampak ketepi...Keseimbangan perlu diwujudkan tapi last-last aku yang kelam kelibut...Huhuhu...Yin Yang konsep nihhhh...

0 comments: