Friday, August 12, 2011

* Terkenang-kenang *

Yup!
Terkenang-kenang pula 7years guy...
Menyesal pula aku tertengok program 2dunia kat astro 104 ni tadi...
Terpampang muka Que Haidar tapi dia belum kahwin kot masa program ni dirakamkan sebab keding...
Aku tak ada hal nak tengok tapi bila tengok si Q tu bercakap dan ketawa, sebiji mamat tu...
Itu yang buat aku terkenang-kenang balik...

Subhanallah...itulah kuasa Allah, dalam dunia ni dikatakan ada 7orang wajah seiras dalam satu masa kan..
Terbukti,walaupun mamat tu sebenarnya berisi, tough dan juga putih merah sikit dan hidung lain sikit dari Q ...
Sekarang aku rasa bukan tough tapi gemuk kot...
Kenangan lama sepatutnya aku tak usah fikirkan lagi tapi nak buat macam mana kalau dah ada pencetus kenangan pasti akan terimbas juga..
Dari situlah mulanya segala-gala terjadi...

Tak apa, Allah Maha Adil..Allah Maha Mengetahui..Allah Maha Berkuasa..
Kalau semua tu tak terjadi, aku takkan setabah sekarang, dan mungkin belum berubah jadi aku yang sekarang...
Syukur, semua yang terjadi ada hikmah dan setiap kejadian tu Allah dah bahagi-bahagikan hak masing-masing...
Lambat atau cepat kita nantikan saja...

# Ada rasa sendu sikit dekat lubuk hati aku bila terkenang macam ni..
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: