Wednesday, August 3, 2011

* Ramadhan*

Alhamdulillah dah masuk hari ketiga kita berpuasa dan rasanya belum terlewat untuk aku ucapkan Selamat Berpuasa untuk semua...
Rasanya dah dekat dua minggu tak menconteng kat blog ni...Kekangan masa dan kecetekkan idea telah membantutkan semua..

Ramadhan kali ini kusambut penuh dengan debaran pada awalnya..Kenapa?
Jawapan itu biar aku simpan sendiri..Bagi yang dapat meneka, mungkin iya mungkin tidak jawapannya..Seperti tahun-tahun sebelum ini, aku sebagai anak rantau tak dapat balik menyambut puasa pertama dengan famili lagi walaupun tahun ini jatuh pada hari Isnin akan tetapi ada tugas yang memerlukan aku di sini...Kalau tahun-tahun yang sudah mungkin disebabkan puasa pertama jatuh ditengah-tengah minggu...
Bila kusuarakan hal ni pada Bonda terchenta, sangat simple jawapan dari mulut beliau:

"Tak apalah, minggu depan boleh balik"

Malahan siap berjanji akan masak juadah berbuka kegemaran aku...Itulah istimewanya jadi anak rantau...Hahaha...
Adik-adikku mesti tarik muka bila dengar...
Nuzul Quran pun aku akan bercuti selama 5hari kemudian akan kembali bertugas selama seminggu sebelum muncul kembali di kampung selama seminggu lebih menyambut Syawal..
Cuti semua dah settle ku apply...

Walaupun awal Ramadhan ku tanpa famili namun, ada hikmah di sebaliknya...Aku menyambut awal Ramadhan dengan rasa syukur dan disedarkan tentang satu rasa yang tak tahu bagaimana untuk diluahkan walau pada awalnya terdapat debaran..Syukur masih ada yang masih ingin menyedarkan dan mengingatkan aku..Terima kasih..=)
Aku sebenarnya tak tahu apa yang ingin aku coretkan, ini hanya sekadar melepaskan rindu untuk menulis di blog ini...
Ada masa nanti aku menulis lagi sebab tangan aku ni kalau tak mana boleh, mesti rasa gatal...=P

#Syukran Ya Allah...Ku masih diberi kesempatan menyambut Ramadhan tahun ini...
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: