Sunday, August 14, 2011

* Alam Maya *

Alam maya,
Adakalanya ada yang menggembirakan buat kita tersenyum sendirian...
Adakalanya ada yang buat kita menangisi nasib diri sendiri..
Adakalanya ada yang mengingatkan kita bahawa kita masih bernasib baik..
Adakalanya ada yang menjadikan kita insan yang lebih kuat dan tak kurang juga meluluhkan semangat....

Turun naik hidup, kita hanya merancang tapi hakikatnya kita hanya bagaikan anak panah yang dilepaskan dengan satu sasaran...
Anak panah pun boleh melencong lagikan kita manusia yang sememangnya diiringi keinginan dan kemahuan...
Aku adalah salah seorang daripadanya..
Banyak yang aku angankan tapi mungkin bukan semuanya boleh aku dapat...
Ini bukan satu keanehan tetapi kenyataan dan aku percaya dialami semua orang....
Alahai, aku dah mula merepek lagi...
Alam maya yang adakalanya buat kita terpedaya bukan?
Alam maya juga yang buat aku tergerak untuk menulis hari ini..
Ini bukan entry emo ye..Hahahaha...
Ini hanya entry mengantuk dan kepala berfikir yang macam-macam...

Yang ditunggu dan diharap tak kunjung hadir, yang tak disangka pula muncul....
Lumrah alam ke macam tu?
Tapi tak apa, sabar....
Perkara lepas mengingatkan aku untuk sabar itu lebih baik...
Kalau aku cakap lebih terperinci pasti ada yang gelak...
Hummm....
Tapi tak apalah....
Sekadar cukup untukku tersenyum sendiri dahulu....
Pull stop.....

* Ku masih boleh tersenyum walaupun hakikatnya aku masih berada dalam teka teki yang aku sendiri belum ketemu jawapannya *
# Aku nak senyummmm selagi boleh walau hanya dari kejauhan... =)

0 comments: