Saturday, August 13, 2011

* Aku Fed Up ! *

Aku tahu di bulan puasa yang mulia ni aku tak sepatutnya mengamuk tapi aku dah tak tahan...
Aku tak paham kenapa bulan puasa dijadikan alasan setipa kali kesilapan dilakukan...
Aku juga tak boleh terima bila masa buat silap alasan lupa dan mengantuk akibat bangun awal dijadikan pelindung diri...
Aku juga muslim walaupun aku tahu aku bukanlah muslim yang baik yang betul-betul tepat mengikut setiap ajarannya sebab aku bukan perfect..
Tetapi aku tak mahu kita sebagai muslim dipandang lekeh disebabkan semua itu....
Aku tak paham kenapa ada juga makhluk dekat dunia ni yang suka bagi alasan macam tu....
Aku ni hari-hari bagi ingatan, hari-hari cakap tapi buat juga...
Tolonglah bagi aku idea macam mana nak ubah makhluk bodoh sombong lagi gampang ni....
Hari-hari inbox aku bersusun dengan komen-komen yang buat aku hangin....
Aku cakap sudah, aku nasihat sudah....
Takkan nak tunggu aku bertukar jadi hijau sekali lagi...
Bila masa tu baru nak berubah?
Tapi sekejap sajalah...
Bila aku terlepas pandang ada pula yang busy body jadi tukang highlight BAMMMM! aku kena...
Aku manusia biasa, adakalana aku dah tengok aku dah pusing buat pemeriksaan tapi kalau nama benda hidup ni bergerak ada movement, aku balik mestilah ada benda yang berjalan makanya pasti ada yang aku dah tengok pasti bertukar...
Yang tukang komen ni pun bodoh ke ? AKu rasa tidak sebab aku tahu belajar tinggi tapi bodoh piang sepuluh tingkat lebih baik aku tolak dia dari tingkat 10 tu....
Semalam aku dengar kereta dah kena calar, bumper kena ketuk...
Itulah kalau mulut macam longkang...
Tau nak complaint je kerja kau...
Padan muka...
Aku dah letih dengan semua benda bodoh ni...
Kerusi senget sikit sikit pun nak komen, tapi sedar tak kau buang air pun tak cuci...
Aku dah tak tahan sangat-sangat hari ni....
Aku bengang dengan dua pihak...
Yang bangang memang terang-terang bangang tapi yang kononnya pandai tu pula apasal kalau kau hebat sangat, kenapa bukan kau saja yang buat...
Tak payah suruh orang lain....Buat semua benda sendiri...
Sendiri letak spec tinggi tapi semua tak boleh capai....
Jadi baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah...

0 comments: