Friday, July 15, 2011

* Keje,Keje dan Keje*

Aku gila kerja?
Biarlah...Suka hati akulah nak kerja sampai malam ke apa ke kan...
Ok lah, entry hari ni adalah rentetan isu berbangkit....
Boleh cakap macam tu?
Kira boleh la kan sebab sebelum ni pun pernah dapat ayat yang sama...
Aku nak tidur dekat tempat kerja sekalipun, ada aku susahkan orang ke?
Tak adalah kan...Aku nak bawa balik semua kertas kerja aku sekalipun, ada aku suruh orang usungkan?
Tak ada rasanya...Dah tu?
Ini adalah simptom-simptom orang busy body atau tidak pun hasad dengki...
Aku nak gila kerja ke, aku malas nak kerja ke, itu hal aku kan?
Aku tak kerja aku bukan minta duit dekat orang, bukan minta orang bayarkan hutang-hutang aku, bukan minta orang sponsor...
Kalau aku kerja gila-gila pun tu untuk aku dan ikut suka hati akulah nak buat apa sebab tu semua hasil titik peluh aku sendiri....
Nak kecoh apa pasallah....
Kalau namanya manusia ni memang susah, orang buat betul dikutuk, orang buat salah pun dikata...
Lumrah alam betul....

0 comments: