Sunday, June 19, 2011

* Yummy ! *

Perkataan "Yummy!" memang sinonim dengan makanan...
Takkan pula nampak baju, kereta atau barang lain yang cantik-cantik nak sebut "Yummy!"..
Kalau ada maknanya si penyebut tu samaada ada wayar putus atau fius terbakar kejap...Haha..
Makanan kegemaran aku banyak sebab aku jenis tolak kayu, batu, besi dan daging...
Jangan tanya kenapa aku tak makan daging...
Aku hanya akan makan daging rendang yang dimasak oleh Mak ku atau daging yang memang tak ada rasa, bau atau rupa daging lagi...
Dengan erti kata lain rasa rempah menghilangkan segala benda berkaitan tentang daging....
Fine, aku merepek sudah...
Apa makanan yang buat aku rasa nak cakap "Yummy!" ni?
Mari aku tunjuk benda dia:

* Soto Edisi Timur by Puteri Nuur *

Selain soto dan mihun sup Mak, ini adalah soto pilihan ku ye tuan puan...
Memenuhi citarasa tekak ku.....
Sup untuk kuah soto ni memang menepati citarasa...
Yang istimewa lagi soto ni ada homemade begedil yang less potato tapi extra daging....

* The Begedilsssss....Kerana benda inilah aku kena bebel dengan Bibik...Ceh =P *
Rasa terkilan sebab tak dapat makan mihun sup mak masa balik kampung baru-baru ni rasa terubatlah sikit...
Hehehe..Sikitlah sangat padahal makan bertambah tadi.....
Kalau tak disebabkan dengar pasal soto ni, mungkin pagi esok baru aku muncul di P14 hanya untuk ke satu program di Subang....
Tapi tadi selepas waktu kerja, sepantas kilat balik rumah, packing apa yang patut dan Zasssssss ke P14 sambil membayangkan soto disepanjang perjalanan ke mari...
Hahahaha...Food hunterssssss....Its normal kalau makanan sentiasa ada didalam kepala.....

#Kepada chef untuk dinner tadi, terima kasih yek...Sedappppp, lain kali kalau Mak tak dan buatkan mihun sup atau tak dapat balik kampung bolehlah kiranya soto ini dihidangkan lagi...Hahahahaha

3 comments:

Norazo Aslan said...

rajinnya puter buat for dinner.. terbaek wok! ^___^

Min Min said...

yummy noks!

Puteri Nuur At-Terawis said...

Jia: bukan for dinner la, makan sepanjang hari adalah soto je. hahahhaha