Thursday, June 16, 2011

* Stop Dancing, Let's Jogging! *

Kalau dalam bulan 5 hari tu aku sibuk dengan kelas tarian, makanya sekarang ni bila dah berhenti mendadak macam tu lepas pertandingan aku jadi macam tak best sebab peluh tak keluar...
Disebabkan itu juga aku akhirnya pergi ke Tasik Section 7 Shah Alam untuk jogging pada hari Ahad yang lepas...
Dah lama aku tak jogging sebab last aku jogging tahun lepas rasanya dan balik terus berapa hari sakit-sakit sendi..
Tapi kali ni alhamdulillah tak ada rasa sengal atau sakit sendi mungkin disebabkan menari banyak jadinya otot-ototku semua dah melentur-lentur bagai buluh...
Nak sebut bagai daun ke apa melampau...Dah tua....
Aku pergi berjogging bukan seorang tapi berdua dengan opismate aku yang kata weekend dia dah tak ada buat apa dan boleh saja nak jogging...

* She's also single like me....So boleh jalan sama-sama melihat "keindahan alam" *
Kami jogging dua pusingan saja sebab makcik atas ni kata dia dah tak larat,....
Ngeh3....so kami pun melepas kat area ala-ala gim sambil berborak menggoyangkan apa-apa yang patut...

Lepas settle cool down semua, kami ke pasar pagi section 13 Shah Alam....
Maaflah ku katakan sebab aku memang tak pernah tiba ke pasar pagi ni walaupun aku dah 4 tahun tinggal di Shah Alam...
Ku hanya jejak di tapak pasar ni untuk bazar Ramadhan je itu pun rasanya baru 2kali...
Bukan tak nak walaupun housemate ku rajin je pergi tapi aku memang liat bangun pagi....
Jogging tu pun mujur sebab dah berjanji...Makanya mataku boleh terbuka dengan niat...

Setibanya di pasar tu, benda pertama kami cari ialah sarapan pagi ye tuan puan sebab kebulur tahap dewa...
Jogging lepas tu isi dengan benda bawah ni juga....terbaiklah sangat..

* Ayam dia sedapppp...Lain kali nak try Laksa Penang Ori pula..Membe kata best *
Lepas tu kami berjalan-jalan berpusing-pusing dari hujung hingga ke hujung pasar..
Besarrrrrrr...Aku layankan saja budak sorang ni...
Lagipun aku tak pernah datang...
Banyak benda yang di jual dekat sini selain pasar makanan, terdapat pasar basah, baju, kain meter, bundle dan lain-lain...
Sila layankan gambar-gambar yang tak seberapa yang telah ku snap semasa di pasar...
Sambil berjalan-jalan makan aiskrim "sponge" hahaha..
Aiskrim biasa yang berbatangkan kayu tapi bentuk macam "sponge" bukan "sponge Bob"..

* Flying squirrel...Harga seekor boleh mencecah RM800 tapi yang aku snap gambar ni tak tahu tupai dijual secara "halal' ke "haram" *
* Comel sangat kasut-kasut untuk si Cilik ni... Polka Dot *

* Rabbit pun ada...Kalau tengok betul-betul, kesian telinga rabbit tu kena conteng macam tattoo...*

* Yang ini lagi comel....Green Froggy...*

* Ini adalah yang TERBAIKKKKKK.... Murah dan aku tengok expired date dia lama lagi...Tak hairan ye kawan-kawan sebab kilang dia tak juah pun dan mesti yang ni clearance stok untuk old packaging...MY FAVVVVVV.... *

* Betulkan aku cakap, apa pun ada..Beg tiruan macam ori pun ada tapi tak sempat snap *

* Saya nak balik dah! dah lama tak layan minum air botol ni...Murah je...RM1.50 dan less carbonated dan tak berapa manis...Ini bukan Barbican tapi "Oren Bodoh" macam zaman aku kecik-kecik dulu..*

# Pengeluar tudung jenama RATU buat jualan clearance stock dengan van dan yang buat aku dengan membe ni terkujat ialah jurujual dia...Aku masuk gerai tu belek-belek dan tiba-tiba ada yang tegur, "beli kak Long, murah-murah je ni"..Seorang mamat pakai t-shirt putih berjeans biru, tinggi dan maskulin serta memakai sunglass seiran Sham Mix FM...Ku sangka dia siapa rupa-rupanya jurujual....Aku dengan membe tak dan keluar gerai tersebut, "Macho sungguh jurujual"...hahahaha

2 comments:

norinaomar said...

samalah kita min,joging beria-ia lepastu melantak tak hengat..

nape nasi lemak tu jual atas pinggan polistrin?

http://noipunyablog.blogspot.com/2011/06/potong-rambut-secara-paksa.html

Min Min said...

makan kat pasar tu terus kak, dia ada buka gerai