Tuesday, April 12, 2011

* Day8- Dream Wedding *

Challenge hari ke 8 adalah challenge yang sangat mengujakan aku...
Bukan pasal apa, setiap orang pasti mengimpikan hari bahagia yang boleh diingati sampai bila-bila...
So do I lah kan...
Even the partner is still in searching process...
Apa yang aku tuliskan dan bayangkan bagi entry kali ini adalah benda yang betul-betul aku inginkan...
Cantik dan agak simple je.....

Garden wedding, itulah tema  yang aku inginkan...
Mungkin ramai yang dah pilih tema ni tapi aku tak kisah...
Yang pasti garden wedding yang aku imagine kan disini tak adalah melampau...
Warna tema yang aku inginkan haruslah pink dan krim..

* Reception dream dress tapi warna disini perlu ditukar*
Itu untuk majlis resepsi...
Bagi majlis pernikahan dan khatam al-quran, aku bayangkan baju putih berlacekan warna turqoise, bersulamkan warna purple dan grey...

* Persalinan pernikahan impian *

* Cincin atau bracelet perlulah design simple begini*

Banyak bunga-bunga segar dan bak kata adik Ngah aku, bunga segar tak cukup ambil saja pokok-pokok dekat rumah dan kebun mak...
Hahahha...

Solekan pula aku dah bayangkan nak import mak andam khas dari Penang yang sekarang ni dia sendiri dok sibuk menguruskan urusan hal perkahwinan dia sendiri....
Untuk baju aku nak dress simple dan lelaki pakai baju ala-ala baju hindustan...
Tak ada tenggolok atau samping...
Buat kelainan sikit...
Segala khemah dan table aku nak warna putih dan bertona pink sikit...
Gila meroyan kan kalau masa hujan becak semua nak warna putih?...

* Meja tetamu *

* Pelamin impian *

Aku juga nak diiringi anak-anak kecil perempuan yang memakai baju kurung moden dan si lelaki memakai baju dhoti yang mengiringi "kami" ke singgahsana...

* Pandangan dari pelamin *

(Calon-calon flower girl sudah tercatat elok dalam kepala )
Walaupun tema ala-ala mat saleh mix bollywood tapi aku nak ketibaan pengantin disambut dengan paluan kompang dan kemudian dituruti dengan soft music....No hingar bingar punya lagu....

Aku tak tahu nak imagine macam mana lagi tapi yang pasti aku nak wedding garden yang sangat simple dan boleh buat aku tersenyum sampai bila-bila saat aku mengingati semua tu...
Tapi kalau nak mengada-ngada sikit aku terbayang nak naik kereta kuda macam Cinderella lak..
Hahahaha.....
Dan yang pasti outdoor punya gambar aku inginkan satu tempat wajib iaitu persimpangan Presint 11 yang mempunyai simpang 3 yang mempunyai susunan bunga yang cantik selain daripada gambar outdoor di tepi pamtai yang berair biru ala-ala mediteranian...
Terbayang-bayang semua tempat tu sekarang...Yeawww...

# This is my dream's wedding....Doakan sajalah aku cepat bertemu jodoh agar semua ni jadi kenyataan...Aminnnn

3 comments:

Norazo Aslan said...

canteklah!

nABiL said...

lawa ke persimpangan p11 tu??aku tgk bese jer..huhu...

Min Min said...

Jia, ada additional lagi..nak tambah..hahaha
Biey,cantiklahhhh...