Wednesday, April 27, 2011

*Day22- A Letter To Someone Who Recently Hurt You *

Saya memang dalam keadaan yang amat tertekan sangat-sangat..
Tau kenapa? Sebab kerja! Kalau dalam JD tu dah remark elok-elok, kenapa ada juga orang yang sengal tak paham bahasa tak reti nak follow? Buta huruf ka? Mustahil..

Boleh aku remind tapi habislah aku nak monitor orang je...Dah besar-besar boleh jadi bapak orang, nenek orang tapi nak juga buat perangai macam budak hingusan yang duduk dekat kindergarden sana tu..Mana otak yang tuhan dah bagi? Letak kat lutut? Bila ditegur di betulkan dan di remind tarik muka macam musibat..Sedar ke tidak? Sebenarnya kalau tak ditegur atau tak disuruh sekalipun, itu dah memang tanggungjawab korang?

Paham tak yang aku ni ada kerja sendiri? Aku punya kerja korang nak buat ke? Gaji tu dibayar untuk tarik muncung panjang sedepa ke? Tolong fikirkan sikit.. Bila minta tolong masing-masing nak berkira..Habis masa korang minta tolong payah macam mana pun tak ingat ke sapa yang tolong?

Gaji naik bising kata sikit, gaji tak naik pun bising..korang tau tak maksud bersyukur? Korang sebenarnya terlalu manja...Aku kadang-kadang naik fed up dengan perangai bingai macam tu...Kerja aku pun banyaklah, bukan nak sepenuh masa menatap muka korang ...Korang buat hal, aku juga yang kena menjawab, korang tak buat kerja, aku juga yang kena...Nak suruh aku buat macam mana?

Nak kerja lagi senang? Pergilah mana-mana yang nak korang..Tapi korang tak nak kan? Sebab? Korang dah naik lemak tak leh dah buat kerja berat-berat..

Korang memang basketballlllll...
Sekarang korang masing-masing selfish sangat-sangat, satu hari biar tuhan balas baru korang nak buka mata..

# Mood emo...
Sent from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: