Tuesday, March 1, 2011

* "Good Job" Customer Service RHB *

Semalam aku buat online banking...
Bila dapat gaji bermakna wajiblah kita membayar segala hutang piutang kita...
Mana yang boleh buat online akan aku buat online, mana yang tak boleh akan difikirkan kemudian...
Tapi malam tadi belum sempat buat 1st transaction lagi dah ada masalah....
OTP number dapat dah masuk ke inbox tipon tapi bila digunakan asyik tak boleh je..
Sampai kali ketiga memang selamatlah...
No tipon aku kena blok dan ini bermaksud aku tak dapat buat urusan online...
Aku call customer service tapi tak berjawab...
Kata 24jam tapi mesin menjawab dia je nampaknya yang 24jam membebel....

Hari ni aku cuba call lagi menggunakan tipon opis tapi tak berjawab juga(sebab tipon aku dengan segala hormatnya tertinggal di rumah)...
Aku makin pelik bin ajaib, ni guna sistem 24jam tak berjawab ke apa?
Aku hantar mesej via RHB online banking tapi yang reply hanya notification depa je...=P
Last-last dekat pukul 12.30 tengahari baru ada orang menjwab...
Mula-mula aku complaint pasal nak aftifkan no.tipon lepas tu aku bagitahu apa kes OTP no. aku masukkan tak boleh-boleh...
Haishhhh...
Dia kata aku salah tekan, kalau salah tekan takkan sampai 3kali pun salah...
Apa da! Siap kata aku tak tahu mana satu OTP no. pula...
Hallo! This is not my 1st time using online banking..=P
Lepas buat clarification semua dia bagitahu aku hanya boleh buat transaction selepas 24jam...
Aku inform dia, customer service tak avaiable dari malam tadi sampai dekat 12.30 tadi tapi aku pula yang nak kena delay buat transaction..
Haishhhh....The anwser is NO!
Bila dah aku cakap macam tu boleh pula kata boleh buat transaction lepas 1jam...



Apalah....cakap sekejap A sekejap B....
Tapi apapun baguslah sebab tiba-tiba dari 1hari jadi 1jam....=P

#Nasiblah customer service person tadi sebab jumpa customer macam aku...Apa taknya dari semalam call tak dapat-dapat..Nasib ko la yek...=P

0 comments: