Friday, March 4, 2011

* Fikir Sikit*

Mungkin pada pandangan orang tertentu mempermainkan orang lain tu tak salah..
Mungkin pada pandangan orang tertentu memperkotak katikkan orang lain tu tak ada apa..
Mungkin pada pandangan orang tertentu making fun orang lain tak ada makna...
Mungkin pada pandangan orang tertentu dengan melepas kata buat orang lain senang...

Tapi pernah terfikir tak yang orang lain tu ada hak kepentingan sendiri...
Ada sensitiviti sendiri...
Ada privasi sendiri..
Ada pendapat sendiri...
Ada pendirian sendiri..
Dan yang penting ada air muka sendiri yang nak dijaga dan bukannya senang-senang dijadikan badut boleh lempar saja apa-apa kata-kata pada dia walaupun dia pada pandangan orang tertentu tak lebih dari orang biasa yang kalau diletak ditepi jalan mungkin senang-senang je treler boleh langgar leper....

Tak salah nak jadi orang yang lucu ke, lawak tahap gaban ke sampai nak tonggak terbalik tapi silalah jadi prihatin jangan jadi terlalu selamba sampai menyakitkan hati atau buat orang lain tersinggung....
Setiap orang ada tahap sabarnya...
Setiap orang ada hal sendiri, jangan nak nilai orang kalau tak tahu apa yang tengah terjadi....
Dan jangan takut untuk mengaku silap andai itu yang pernah terjadi dan jangan sewenang-wenangnya menyalahkan orang lain untuk apa yang telah berlaku....

#Aku tau ada yang paham maksud semua kata-kata aku tu...Aku malas nak cakap banyak sebab aku malas nak burukkan keadaan..Lebih baik aku diam buat hal aku sendiri...Lantaklah...

4 comments:

DiNa-DiaNa said...

sabar...
kadang-kala senyap & sabar itu penyelesaian kepada perkara yang tak ada jalan penyelesaianya pada kita.


take care..=)

Min Min said...

Dina, =)

norinaomar said...

silence is a bliss,min..orang negatif ni kita kena layan positif..

Min Min said...

Kak Noi, =D