Monday, February 14, 2011

* After A Week *

Selepas seminggu balik dari kampung yang ku terchenta pada hari Selasa lepas, aku masih dilanda mood malas bekerja even mood malas bloging, FBing dan on HP...
Datang kerja ngam2 tepat jam 8pagi dan balik paling lambat aku stay depan PC pun 6petang...
Tak ada nak stayback ke hape even yang sebenarnya aku ada kerja yang sedang menanti dateline...
Bertambah-tambah lagi bos ku sudah mula cuti bersalin dan running batch harian macam tak ada masalah dan makanya bolehla diberi kepercayaan 100% pada budak-budakku untuk buat arrangement sendiri..

Mood ku masih terbayang-bayang segala-segala seperti dibawah ini sewaktu aku melepakkan diri di kampung secara random:

* Outing dengan Eryn sambil makan & tengok movies yang bersesuaian sebagai contoh hari tersebut kitarang tengok YOGIBEAR..=P*

* Control jek  muka even dalam hati dah xsabar menunggu order tak sampai-sampai*
* Budak yang kena sumpah dalam hati je sebab biadap (nak sound direct kena hormat tempat sembahyang tu)... Orang solat duduk dekat punggung orang, ni kira ok sebab dah jauh sikit sebab kena jelingan maut aku dan sorang kakak...Tak reti nak tunggu turn dan buat bising dengan kawan-kawan dia...*

* Main masak2 selain makan luar...=P..Resepi diatas adalah Ketam black pepper fav. Eryn...*

* Menu baru untuk santapan adik Eryn ku yang susah makan nasi dan sayur...TQ pada my BFF Cik Suzilawati sebab share resipi Sup Sakit ni dengan aku...=P *

* Hangout dengan mereka...=) *

* "Dera" si Eryn buat keje sekolah dia dengan lebih tepat tolong tunjuk buat kerja khusus, buku skrap (every year pun ada, dah macam bukan primary school lak aku tengok homework load depa ni)...Siap meleleh air mata dak kecik ni aku buat dan mak pun siap berkata "Along kalau jadi cikgu, habis anak murid semua lari"...Buat kali ke berapa mak cakap macam tu pun aku tak tahu...Tak pe mak, Along xberminat pun...=P  *
* Hasilnya selepas 2hari yang menyeksa si Eryn sebab kena bebel & herdik ny me...dapat 20 pages+++ tu hasil dari kekreatifan ku... Ada satu lagi keje Pend. Seni yang aku tolong komen dan hasilnya sangat cantik tapi x sempat snap gambar sebab aku tertidur masa tunggu glue kering dan esoknya dia dah angkut pergi sekolah sebelum aku celik mata.....Bwahahaha *
* Lepaking berdua dengan My Bonda Terchenta without my lil' sis sebab dia sekolah selepas berurusan di Jabatan Pelajaran Daerah Batu Pahat ...Actually, mak tengah potpet2 kat aku tapi aku dok angguk je sambil snap sana sini...hehehe*
* New port untuk lepaking...Rengit Coffee...No more Ipoh mali la....=) *
* Muka malas gila balik ke Shah Alam....Gambar diambil dalam kereta on the way ke opis terus dari rumah...Keluar rumah kampung pukul 4.45am. dan mengingatkan aku kepada Cik Puan Zuria Zihanee yang every week balik ke Putrajaya terus masuk opis..Sangat mengantuk lorrrr *


# Update akan datang juga malas nak tulis panjang-panjang, kalau rajin letak gambar je...Kalau tak rajin bersawang la blog nih...=P

2 comments:

oya zihanee said...

+ penat kan??? kalau tak nak penat, balik la selalu... sure dah lali... muar putrajaya macam pt yusuf - pt kemang je.. muahahaha!

p/s: erin dah besarrr.... cute.. lor.

Min Min said...

Mrs.Fairuz, awak blk putrajaya jimat setgh jam lg la...Tak yah nak drive ke Shah Alam...huhuhuhu....

p/s: Eryn cute macam kak Long dia kan? bwahahahaah