Saturday, December 4, 2010

* Harga Petrol Naik Lagi....*


Semalam harga Ron95 naik lagi....
Aku dapat info lebih kurang pukul 4++pm...Lebih kurang 1jam lebih lepaspengumuman rasmi kenaikkan seluruh negara tepat pukul 3pm..
Mana aku tau?
Sama macam masa kenaikkan Ron 97 beberapa hari lepas...
Dari sumber yang dipercayai...
Masa Ron 97 naik harga, lagi best, semua orang tak percaya sebab tak ada desas desus langsung...
Semua orang naik marah, termasuk aku tapi nak buat macam mana...
Bak kata "mereka" :

"Rakyat Didahulukan"

Yerrrrr, kalau susah rakyat dulu susah dan bankrupt....
Aku yang waktu tu tengah dok sedang cuci & potong rambut terus hilang feel...
Forward info pada membe2 & opismate, semua tanya balik ingat aku main2...
Sebab masa Ron97 naik aku tak bagitau pun dan aku tak kisah sebab kebanyakkan kami guna Ron95...
Bila aku kata betul, makanya penuh inbox aku..=P
Bila tengok FB malam tadi, ternyata itu bukan gurauan...
Bukan aku sorang yang rasa bahang kenaikan petrol...
Dulu janji petrol hanya akan naik selepas setiap 6 bulan dan setiap kenaikkan hanyalah pada nilai RM0.05 tapi ini tidak, belum ada 6 bulan dah naik dan nilai kenaikkan berganda2...
Entah apa-apa je....
Janji tinggal janji...
Lepas ni macam mana nak percaya...
Tahun depan subsidi Diesel pun akan dimansuhkan, makin mahallah barang harian sebab barang-barang harian kita semua diangkut oleh kenderaan yang menggunakan Diesel...
Lepas tu harga tekstil pun naik...
Yang tu aku tak risau sangatla sebab aku bukan kaki shopping baju..=P

Mungkinkah ini disebabkan pilhanraya yang semakin dekat?
Macam ni ke cara untuk tarik undi rakyat?
Ooooo, kalau macam tu "cerdik"sungguh taktik "mereka"....
Inilah salah satu sebab aku dah sengsja miss 2 kali mengundi...
Undi dan tak undi tetap sama hasilnya...
Lagi-lagi aku dari sektor swasta...
Sama macam waktu belanjawan, kalau dari 10 perkara yang dibentangkan, mungkin 1 atau 2 saja yang menguntungkan kami dari sektor swasta..
Yang lain? Jangan tanya sape untung....
"Mereka"2 punya puaklah....
Padahal banyak yang keje asyik mengula jek..=P
BUkan semualah tapi kebanyakkannya...

Pasal minyak tak ada pilihan sebab takkanlah nak isi tangki masing dengan air xpun dengan angin jek (kecuali NGV)...
Nak naik public transport?
Sorry to say lah, public transport di Malaysia ni masih suck lagi....
Tak efficient lagi untuk dipercayai....
Nak guna kereta mesra alam, mimpila....
Kete sekarang ni yang kete cikai pun bayar ikut bajet...
Tunggu jadi billionaire baru boleh dapat satu...
Semalam Perodua pun baru lancarkan satu prototaip depa...
Tapi maaflah yek, yang itu katanya target antarabangsa..
Macam biasalah kat luar nak glamour kat tempat sendiri keadaan macam hampeh..=P

#Oh, nasib baik aku dah isi minyak full tank a night before Ron 95 naik...hehehe....Balik kampung di hari kenaikkan harga tapi minyak dalam tank di beli dengan harga lama...=)

0 comments: