Monday, November 29, 2010

* What Happen On 15th & 16th? *

Tajuk entah apa2...
Dah la kisah lapuk gila...
Actually all about my short trip to Jakarta...(lebih tepat xtvt memeningkan pale bila masuk opis selepas tu)
Pagi ari Isnin bersamaan 15hb aku telah membangunkan diri pukul 4am...
Apa kes?
Kesnya sebab nak kena kejar flight ke Jakarta...
Ada keje kat sana...
Aku try check in online malam tu tak boleh...
Rasa macam nak hempuk jek..Tak sure kenapa....1st time cuba buat online...=P
Kalau tak bolehlah aku datang lambat sikit..
Ini tidak, pukul5lebih dah nak kena check in sebab flight kul 7lebih..
Dahla masa Q ramai gila orang seberang nak balik kampung diarang during Raya Haji...

Hasilnya macam kat bawah ni la muka aku...

* At McD KLIA *

Smpai di Jakarta still kul 8lebih even sebenarnya dah 2jam perjalanan..
Sana lambat satu jam dari Malaysia..
Tibe jek terus pergi opis distributor kat kawasan perindustrian untuk open meeting & wat discussion before pergi tempat tujuan utama after lunch...
Disebabkan perbedaan masa,kami dari Malaysia dah kebulur dulu dan depa pulak terpaksa makan lebih awal dari biasa....
Kami di bawa ke restoran yang cumelll di tengah2 kawasan hijau Bogor...
Actually Bogor di panggil Taman apa ntah by Indonesians sebab kehijauan tempat dia..
Sangat2 jauh berbeza dengan Jakarta yang sentiasa traffic jam mengalahkan KL berkali2 ganda...
Sakit kepala aku..Tapi nasib baik kat sana semuanya pakai Supir...
Tapi supir sini drive menakutkan okkkk..
Untuk mengelakkan dari takut better tido sebab dari satu tempat ke satu tempat memang take time...
Kalau bukan sebab jarak, disebabkan MACET > jam...

Setibanya di Bogor, aku betul2 berkenan dengan restoran2 kat sini..
Semuany dibuat macam dekat corner lot rumah  dan dikelilingi rimbunan hijau...
Sejukk jek...
Dekat dengan sekolah yang juga dikelilingi rimbunan pohon hijau....
So kami melepakkan diri kat Restoran di bawah ni:

* A nice place for eat & chat with buddies*
Bila kat sini, sebelum bercuak2 bagai nak pergi meeting dengan Majelis Ulama Indonesia punya orang makanya kami layan makan semua di bawah ni dulu (actually tu sebahagian dari menu jek yg aku dan snap) :

* Ni la main dishes kat sini...Makaroni panggang yang dah diubahsuai sesuai dengan selera asia tapi aku rasa lebih kpd selera Indonesia..Tapi aku rasa memang sedappp...*

* Lasagna gulung Bogor...dalam dia ada telur...kurang cheese..hehehe...btul2 lain kan? (tp yang sebenarnya aku pun bape kali jek baru makan lasagna..hehehe) *

* My lunch menu > Nasi embel ayam bakar + orange juice yang memang betul2 segarrrr*

* Ibu Heni dan CCH yang dok perang nak mengabiskan order yg diarang terlebih pesan..hehehe..Penuhkan meja kami..Aku dan 2org lg bantai gelak jek tgk..CCH la yg wat aku terjebak jumpa diarang..*
Lepas settle makan kami gerak ke tempat yang sepatutnya dan meeting....
Gamba xdela kan..xkan meeting tetibe aku nak snap...sengal namanya..
Tapi yang sengal tempat tu aku xsnap lak masa masuk ke apa..=P
Lepas meting aku rush g check in kat Ascott Hotel...
Hotel kat sana sangatlah terjaga dari segi ciri2 keselamatan dia.....
Tapi aku pelik juga kenapa semua hotel were build in one area.....
Dah tu aku rasa macam dah orang besar2 lak bila g sana sebab bila nak masuk pintu gerbang hotel siap ada guard, buka kete sume check bawah kete, bonet semua2 la dengan scanner...
Lepas tu kat pintu nak masuk lobi hotel kena masuk satu rangka pintu actually sensor....
Yerrrr...memang aku jakun, sebab kat Malaysia mana ada...
Tapi rupanya kat sana bukan setakat hotel tapi shopping complex pun ada scanner...Huhuhu
Lepas tu nak dah check in, amik kunci dan nak letak beg kat bilik sebab kena kua semula dinner ngan big boss sana..
Aku terus mengarah ke ke lift kat situ pun ada sorg guard ye kawan2...
Lepas tu ada pintu cermin lak, nak masuk lif kena lalu pintu tu dann swap kita punya card kunci ..
Sampai kat bilik, aku suka gila...
Awsome....
Bilik yang ada sumenye...=)
Complete dapur...
Siap washing machine...
Company bayar boleh arr stay macam tu...
Tapi jarang le nak dapat yang gila2 best....
Kat Malaysia pun few hotel jek yang macam tu...

Lepas letak beg aku rush pergi ke Plaza Indonesia...
Nothing I can buy at there...
All is branded item which I know yang aku memang tak payah gatal dan mimpi nak beli...
> Jimmy Choo n sekutu2 barang branded seangkatan dengannya....
Ni semua gara2 dinner dgn big boss depa...=(
CCH pergi berasingan dengan aku sebab dia kena jumpa dealer lain kat sana di Mangga Dua..
Sangat heaven kalau aku leh ke situ tapi apakan daya...
Di sana jammed berganda2 lagi teruk dari Malaysia exp.KL..

* Macet*
Dari satu ke satu tempat memang take time hanya kerana jammed..
Malam lepas dinner pun dah dekat kul 11 lebih tiba kat hotel...
Mandi2 sume dan iron tudung, jam dah dekat 1pagi...
Huhuhu...Masuk hotel kejap jek sebab pagi soknya kul 6.30pm dah nak kena pergi airport balik sini ...
Aku tak nak balik sekali dengan CCH sebab dia tiba malam raya tul..
HUhuhuu...Den xsanggup...
* Happy nak balik dah..=) *
Touch down kat sini jek terus cari cab balik umah dan nak pack2 balik kampung pulak...
Tapi sebelum tu amik cousin aku dulu...

* Balik sini kepala aku pening sebab nak kena wat benda yang membawa aku ke Jakarta..=(

0 comments: