Monday, November 1, 2010

* Tak Taula Sayang~*

Tajuk tak boleh blah kan?
Hahaha...
Ni kisah pasal adik2 aku la...
macam biasa mak memang selalu call aku...
Everyday..
Xkira pagi petang siang malam..
Ikut dan jek..
So aku selaku anak ni, tadah je telinga...Hehehe..
Kalau mak tak call maknanya ada something wrong le tu...
Tadi mak cite pasal kat kampung musim orang pecah rumah main pukau2..
Lepas tu pesanlah kat mak cek semua pintu tingkap n make sure sume ok..
Lepas tak bape lama mak call balik..
Ingat nak cite pasal apa, rupa2nya alkisah adik Ngah aku...
Mak send message kat adik Ngah aku pasal hal yang sama sebab adik Ngah aku n abah outstation lama lagi kali ni..
Tapi bila receive balik message dari adik Ngah aku, adik Eryn aku yang baca..
Budak kecik tu tergelak2 mak cite bila baca message yang berbunyi :

" Yeke?..Tak tahulah Sayang...Kan keje luar lagi nih.."

 Adik Eryn aku apa lagi, membahan abg dia la...Siap jawab:

" Amboiiiii..Angah ingat mak mesej tadi Kak _ _ _ _ ke? GATAL!!!! tak malu, balas mesej mak macam tu...*

Tiba lak ayat cover dari adik Ngah aku:

" Eleh, Angah penat ar..Mata tak larat nak buka baca mesej btul2...Letih la.."

Aku tergelak dengar mak cite sambil diselang seli suara budak menyibuk yang girang dah abis exam di belakang mak...
Apa daaaa...terlepas message kat aku boleh tahan lagi, kena bahan je..
Tapi terlepas kat mak tapi adik Eryn aku yang  baca, alamat sampai bila2 budak tu ingat..
Bila2 masa jek leh dia petik wat bahan..
Tak pun paling bahaya bila dia terlepas cakap depan sape2..Huhuhu...

#Weekend ni Bonda terchenta tarik balik titah untuk pulang ke kampung bila tau aku kena balik semula pagi2 Ahad dan hari Khamis malam lak ada dinner..Balik pagi2 Jumaat dan bertolak subuh Ahad adalah tidak baik untuk kesiahtan...hehehe..musnah impian nak melingkar depan tv kat kampung...=P

0 comments: