Monday, October 11, 2010

* You Again? *

Zaman sekolah rendah aku bukanlah seorang yang sihat sangat,
Aku ada asma...
Tapi asma aku makin hilang bila aku aktif netball dan juga join Jamboree Pengakap...
Aku boleh dikatakan antara student yang okla dari tahap pencapaian akademik..
Tapi sepanjang aku kat sekolah tu, ada dua orang makhluk yang memang sangat annoyinggggg...
Ada saja yang tak kena nak diperkatakan..
Aku tak kacau diarang tapi diarang punya mulut, OMG....
Boleh buat aku menangis, sakit hati....

Cemburu ke diarang?
Itu aku malas nak fikir...
Yang pasti segala aku buat ada je nak ditegur tak kena, kalau masa kelas muzik, masing2 nak berebut barang dengan aku ( sebab dulu masa kelas muzik adalah kelas cikgu yang diarang suka bodekkk)..
Padahal not nak main benda2 tu bukan kenal sangat diarang tu..
Over lebih...
But kalau dah dengki kan....
Apa nak kata...



Bila masa main netball, jangan cakap berlagaknya...
Seorang kapten seorang lagi kapten kedua..
Fine, memang nampak hebat tapi suka perkecilkan postion lain include aku...
Hallo, aku pun leh shoot cantik je masukkan bola dalam net...
Dalam pengakap, kitarang sepatutnya work as a team tapi diarang selalu berlagak diva...
Aku join Jamboree team lambat setahun dari diarang, almaklumlah aku dulu sekolah kampung...
Abang yang sorang tu memang selalu lepak dengan cikgu2 Jamboree kitarang dan yang seorang lagi tu mak ayah ada pengaruh..
Boleh pula kan guna pengaruh macam tu..Huhuhu..
Tak boleh diterima...

Jika nak dikatakan yang seorang tu bukanlah sesenang mana, dan nenek dia duduk sekampung dengan aku selalu mengeluh pasal famili dia...
Seorang lagi dari famili yang sibuk, mak ayah jarang ada kat rumah...
So as the result diarang lepas kat sekolah...
Dan kenapa aku selalu kena tempias?
Sebab aku selalu naik pentas amik hadiah?
Sebab cikgu akademik selalu bedakan aku dengan diarang?
Urghhhh...Malas nak imbas balik kisah lama...
Dalam beberapa bulan lepas yang seorang tu aku remark as A, add aku dalam Facebook...
Waktu nak accept friend tu macam berat je bila ingat balik hal dulu2 tapi masing2 dah besar...
Dia pun dah kawin dan ada anak...
Tpi biasa2 jek....

Si B pula weekend semalam aku ternampak dia di kenduri kahwin kawan kami...
Dia ditemui semula selepas dah beberapa tahun hilangkan diri dari rumah orang tuanya....
Tak tahu apa yang dah jadi dan aku tak mahu jaga tepi kain orang....
Ok sekarang aku nampak sesuatu yang ketara, jika dulu diarang suka kecil2kan aku tapi sekarang apa yang aku capai lebih baik dari yang dia orang capai...
Dari akademik, kerja dan pencapaian...
Bila ingat balik hampir2 terlupa hal2 yang entah apa2 tu tapi sedikit sebanyak ada juga kesan dari kata2 diarang buat aku jadi siapa aku sekarang...


Maaflah, aku bukan sengaja nak mengungkit dann bercerita sengal2 ubi macam ni tapi aku nak jugak cuba2 kalau2 boleh dapat Exclusive Screening movie bawah ni ...Hehehe :


poster


1st time buat entry untuk nuffnang....Sape2 nak try klik sini.. TQ to Puan Puteri untuk menggalakkan saya menjoinkan diri...

2 comments:

Puteri Nuur, said...

muahahahhaha :P
dapat tix kita pegi sesama yer ;)

Min Min said...

kakakku, baru kusedar selepas hantar ini penyertaan org ada dinner company dari 22-23.10.2010...huhuhu..