Wednesday, October 27, 2010

* Sila Muntah Kerana Audit *

Aku tak tahu la berapa kali nak attend jadi auditee dan jadi auditor dalam bulan2 terakhir 2010 nih...
Hari tu nak balik raya kena standby untuk ISO Surveillance audit lepas tu ada internal audit Towards ISO 2200..
Semalam Jabatan Kesihatan Negeri pulak call sibuk nak datang buat Surveillance Audit HACCP..
Expired tahun depan tapi memang Mamat sorang tu suka cari pasal,aku dah tak deal dengan dia dah tahun ni so ingat dah lega, rupa2nya gatal jugak nak datang company aku...
HUhuhu...
Tahun yang sudah tak ada pula depa datang menybuk...
Aku fikirkan aku sorang anti Mamat tu tapi rupa2nya bos aku lagi lama anti dengan dia..
Hahaha...
Ini bermaksud bukan aku sorang syok sendiri menyampah okkkk...
Audit depa on 16th November...

Erkkkk..baru nak amik half day before Hari Raya Haji..
Housemate aku cuti seminggu tu...
Aku kena lepak rumah seminggu sesorang..=(
Yang Puan sorang lagi tu xreti2 nak balik kampung agaknya, sibuk nak buat audit before Raya..
After Raya Haji aku sambung cuti 2hari...
Huhuhu...

Next weekend cuti 3ari tapi aku kna standby keje ari Sabtu sebab Indian staff function aku cuti...
Nasib badan la...
Orang lain balik kampung aku jadi penunggu kat sini...
1,2 November ada pre audit lagi before 1stage  ISO2200 implementation audit on 24 November...
Petang 24hb lepas audit tu pula aku akan rushing gerak g airport sebab kena pergi Jakarta attend seminar MUI (Majlis Ulama Indonesia) dan akan balik keesokkan malamnya...
Sangat letih okkk..
Mula2 kata balik on Friday terus tapi aku stay sana tu sesorang buat apa...
Ni semua gara2 hal produk yang nak kena anta ke negara tu....
Can check at my previous entry...
Ohhhhh..saya mau pengsannnn...
Bos aku pun aku tengok dah ting tong susun semula planning audit...Huhuhu..
Kesian pragnant mama yang sweet tu...

On December kami masih kena lagi audit 2nd stage ngam2 lepas X-mas dan disebabkan itu aku kena cancel 1ari leave yang aku dah planned sebab exec sorang lagi dah booked tiket g holiday...=(
Mengalah la...
Aku cuti untuk relax je, tak ke mana2 pun selain balik kampung or jalan2 dengan famili....
Lepas audit tu semua orang dah lega tapi aku still nak muntah sebab kena prepare documnet untuk Indonesia Halal Certification...
Bos aku pun dah sound siap2 aku kena stanby gila2..
Aduhai...buat berdua dengan bos je benda ni..
Pengsan aku..
Mesti aku makin kurang tido..
Huhuhuhu....
Malaysia Halal Certificate pun nak kena update baru punya...
Andai tubuhku ini boleh dibelah2, lama dah aku belah bagi2 kerja...
Huhuhu...

#Year end ni kerja banyak, minta2 performance increament tahun depan pun banyak la gamaknya...Hehehe..Aminnnn...

0 comments: