Friday, October 15, 2010

* Adik Oh Adik ~*

Ini kisah pasal adik bongsu ku si Eryn aka Dak Kecik...
Actually dah besar la jugak , 10 tahun tapi disebabkan dia bongsu dan jarak umur dia jauh dengan umur aku dan Angah makanya kami tengok dia kecik jek..=P
Tadi balik dari kelas menari mak call...
Dalam pukul 10pm +...
Ingatkan ada apa sebab masa aku on the way balik mak dah call tanya dah balik keje ke belum...
Rupa2nya pasal Si Kecik...

Selalunya sebelum dia tidur menjadi kebiasaan pergi ke tandas dulu tapi bila dia dah tertidur, makanya mak atau kitarang kena kejutkan..
Tapi selalunya kalau orang lain kejut haram dia nak bangun...
Mak jerit baru dia bangun dengan malasnya....
Tadi mak cerita yang mak suruh dia pergi bilik air sambil berpesan ;

"Adik!!! Jangan mandi tau!!!"

Apa kes mak cakap jangan mandi?
Meh aku buka cerita comel yang berlaku masa malam raya pertama ...
Malam tu mungkin dia penat sangat melayan anak2  dan cucu2 pakcik dan sepupu aku bermain di siang hari dan letih bertungkus lumus sebelum raya membantu kami, makanya dia lena elok sebelah aku tanpa pergi tandas...
Mak kejut suruh dia pergi tandas siap teman sampai depan bilik air lagi...
Tiba2 mak dengar bunyi air shower...
Alahaiiiii..
Mak jerit panggil Kecik...
Dia keluar2 kepala kat pintu bilik air amik towel...
Mak aku dah gelak habis2an...
Sambil cakap :

"Adik buat lagi dah!!!!"

Aku dan Si Angah yang duk mengadap tv terpinga2....
Almaklumlah, aku duduk kat sini dan balik sebulan sekali jek, Si Angah pulak selalu jek outstation...
Mak cakap rupa2nya tu bukan 1st time adik mamai bangun memalam terus mandi..
Hahahaha...
Dia ingat dah subuhhhhhh~...
Adik aku yang sorang tu memang dari baby sampai la ni memang banyak sangat benda yang pelik2 dia suka buat...=P
Tadi mak call cite pasal adik lagi..
Mak cite mak jerit jangan mandi kat depan bilik air...
Dia jawab:

" Yelah!!!! Kita xmandi lah!!!"

Tapi tetiba mak dengar air paip lak bunyi kuat...
Keluar2 dari bilik air mak tengok muka, tangan, kaki, telinga dengan kepala dia basah...
Mak tanya: 

"Adik buat apa ni dalam bilik air?"

Dia jawab:

"Ambil air semayang la...."

Mak tanya lagi:

"Semayang apa?"

Dia jawab :

"Semayang subuh le...Kan mak kejut suruh semayang subuh tadi kan?''

Mak aku cite dalam tipon sampai tergelak2 dan tersekat2....
Macam2 la budak tu...
Aduhaiiiii/.....
Si Kecik nilah penghibur hati kami...
Buah hati kami...

* Suka sangat buat tabiat ni kalau masuk dalam perut Cik Lisa...Letak semua tak kira muka, kaki, ketiak, kepala kat aircond..Haishh!!!*

#Aku mohon pada Yang Esa biarlah Si Kecik jadi orang yang berguna, berjaya dalam pelajaran, kehidupan dan segalanya...Aminnnn....

0 comments: