Friday, September 24, 2010

* Ligat Berfikir~*

Pagi tadi adik Ngah aku call....
Dia kat pejabat peguam,terkejut beruk aku dengar..
Tapi bukan "Peguam Terlampau" la..huhuhu...
Aku lupa dia nak pergi sign dokumen rumah dia..
Yup! Adik aku dengan rasminya dah ada sebiji rumah...
Aku?
Tak ada pape....=(
Ada Si Lisa je...
Hurmmm....

Hari tu sebelum balik Shah Alam, sempat jugak aku pergi tengok rumah dia yang bakal siap tahun depan..
Tahun depan tinggal bape ari jek pun..
Dia sibuk suh aku balik cepat dari pergi beraya semata2 nak tunjuk rumah...
Rumah 4bilik 2bilik air, landed dan kembar dua je..
Rumah tu sangat besttttt dan kira besarrrr....
Raya tahun depan dengan rasminya dia boleh je wat open house kat umah dia sendiri...
Huhuhuhu...
Kalau dia dah "pandai" duduk sorang la....=P
Bestlaaaaaa...

* Boleh ke aku dapat even rumah sechumellll ini? *

Dannnn...aku yang baru dok usyar2 rumah ni menjadi lebih bersemangat dan ligat berfikir macam mana nak tambah income sendiri...
Dannnn...Aku dah tau cara macam mana, selain dapat duit gaji bulanan macam sekarang...
Insyaallah kalau jadi, benda ni boleh back up kewangan aku....
Mak dah tahu, Angah dah tau jugak..
Balik next 2 week nanti nak discuss semula....
Actually tak ada kena mengena dengan mak but just want let her know..
Nak minta pendapat, nak minta restu...Hehehe...
Yang pasti bukan MLM ye kawan2...
Dan juga takkan masuk dalam kira2 income tax aku..Ngeh3...=P
Modal?
Buat apa-apa pun sekarang kena keluarkan modal...
Even nak "membuang" pun sekarang paling murah kena bayar 20sen...
Inikan pulak nak buat benda yang ada pulangan..

Aku berharap dan doa sangat plan aku menjadi..
Aminnnn....
Kalau dah ada hasil baru aku share...=)

# Aku akan cuba buat bersungguh2....Caiyok2!!!
Wish me LUCK!!!

2 comments:

Firol said...

beli awal..aset tu main lama makin naik harga...

Min Min said...

Firol, betul tu tapi harga d sini lebih berganda dr umah d hometown...=(