Monday, September 6, 2010

* Jalan2 & Iftaar Bersama Puteri Nuur's~*

Semalam seawal pagi selepas subuh aku tak tidur...
Housemate ku pergi ke Pasar Tani tapi aku tak dapat ikut sebab depa dua naik motor nak elak jammed...
Tersadaila aku kat umah sesorag layan kartun,...
Tapi tak lama lepas tu kartun layan aku ak...ZZZZzzz..
Tak sampai bape minit aku lelap, aku dengar suara sayup panggil aku..
Ku fikirkan mimpi rupanya housemate ku dah balik, barang yang nak dicari takde...
Sikit punya kuat dia jerit suruh aku bersiap nak pergi PKNS, SACC Mall & ARIANI Damansara mencari barang kami yang belum tercapai...
Balik dari keluar dengan mereka, aku pergi lak ke Sunway dan IOI mencari pengganti kasut raya aku yang aku dah lanyak dekat 3thn..
Tak kesampaian...

Selepas itu aku terus ke rumah Puan Puteri Nuur untuk berbuka bersama..
Hehehe,,,rumah wajib berbuka kkk...
Sedangkan ari biasa merayap ke sana, inikan pulak masa bulan pose..hehehe
Aku tak bawa pape kecuali murtabak ayam dan kepak madu..
* Juadah kami + Ribena ais *
Kehadiran ku disambut riang anak2 beliau...
Wahhhhh!!! Moody Min Min mencari kasut tiada saiz beransur hilang...
Ku berikan salam buat Si Hensem Lope yang sedang makan, salam ku disambut senyuman ceria...

* With Handsome Megat Idris Naquiyuddin aka Lope *
Bergerak menuju sofa dihadapan tv, ku hulurkan tangan untuk bersalam dengan Si Chumel Sophia yang leka bermain dan menari..
Tak kusangka lonjakan minta dipangku dan memeluk aku diberikan...

* Sophia The Cute Little Princess aka Drama Queen sedang belasah Min Min *
Huhuhuu...
Sayang kamu semua...
Sungguh becok mulut berbicara tapi mama kata sekarang Drama Queen mudah sentap...
Ternyata masa Min Min menyemak di dapur kala mama masak, dia sentap dan menangis...
Huhuhu...

Oh Sophia, nampak makanan tangan dihulur untuk merasa dan ditarik kerusi makannya...
Si Lope pula melayan bahagia dihadapan tv...
Selepas berbuka berura2 nak ke Alamanda tapi Puan Puteri dan hubbynya mengajak ke Pavilion..
Ohhh, tak mungkin aku bisa ikut...
Penat yang amat...
Tapi akhirnya setelah berdelay sambil bergosip ringan bersama pasangan Chumell ini, kami pergi ke Alamanda...=P

* Time Kasih Tuan Tanah yang ajak saya berbuka di rumah..=) *
Pelbagai aksi Sophia di sana, sedangkan Lope dah lena sebaik saja masuk ke Alamanda..
Sejuk, sesuai dengan Lope...

* Lope yang dah diulit mimpi indah~*

Sophia juga sempat membuatkan kamiterkejut bila dia terpeleset dan menggelongsor terlentang dalam keadaan kepala dibawah...
Sampai mama campak BB dia...
Huhuhu..

*Aksi sebelum cubaan ketiga memanjat & terpeleset*
Kami di Alamanda tak lama dalam ~1jam..
Bergerak balik sempat Puan Puteri kita dan En Hubbynya tapau makanan..
Tapi sungguh aku dah lena dalam kereta sehinggakan hp berbunyi dan bergegar di poket tak terasa..=P   
Sampai di rumah mereka aku terus menuju ke Cik Lisa dan pulang ke Shah Alam..
Sampai rumah terus pingsan hingga ke pagi...
Huhuhu..

# Sekarang ni pulak sibuk on9 dan belum pack satu benda pun, esok dr tempat keje nak balik terus...huhuhu...

2 comments:

Emmy said...

rajin sungguh berbuka bersama...hehehe

Min Min said...

Emmy, =)