Thursday, August 26, 2010

*Tersadaiiiii..~*

Yup!
Aku masih tersadai kat umah sewa lagi di saat aku menaip entry ni...
Apa kes?
Aku tak larat tahap gaban...
Pagi2 buta tadi masuk keje awal sejam dan sepatutnya balik awal sejam tapi disebabkan perkara yang tak dapat dielakkan, balik macam hari tak puasa la yekkk..
Dah la tu, sangkut kat jam dekat sect 18 pulak...
Hampeh!!
Aku bukannya boleh sangkut kat jam nih, sakit pale wei...

Pagi tadi keje banyak lepas tu nak kena settle awal..
Huhuhu,...
Ada photoshoot yek dengan exec dari HDC ( Halal Development Corporation) untuk 20's company Halal JAKIM yang berjaya kat MAlaysia...
Tapi bukan amik gamba muka akula...
Amik gamba produk company aku...Hehehe...
Cik Kak tu datang dengan penuh gaya bawa kamera canggih...
Tapi hampeh tak tahu guna ke...
Gamba dia amik semua blurrr semedang....Huhuhuhu..
Last-last aku sendiri amik gambo produk2 semua...
Apa daaaaa.....
Dah la bos pergi meeting, terkial2 aku dibuatnya....
Exec aku memang hal2 ni tak tahu..Huhuhu...

Ari ni aku rasa macam sengal gila gaban sebab nak kena settle hal lab dulu sebelum balik sebab result reading tak de org nak mai buat on Saturday..
Kena ngajar budak yang betol2 "0" buat ..Huhuhuhu...Letih aku, kering tekak....
Dah la tu, kalau semalam lab microbe tu aku buat ada benda hangit, ari ni aku sengal gila lab tu aku nak banjirkan..ngeh3....
Semalam macam mana entah, tisu leh terbakar masa wat testing...Huhuhu...tarik dari bench top, jatuh atas lantai...
Aduhai...Hangit warna lantai...Nasib bek panggil dak cleaner mop boleh hilang...
Tadi lak aku prepare solution chemical, huhuhu..abis basah sebab mata tengok data tapi tangan buat kerja lain...
Abis tepercik mikroskop basah...
Aku memang penat gila dan mengantuk sangat rini...

Masa balik keje tadi nak masuk susur ke kawasan taman perumahan aku, sikit lagi aku nak landingkan tayar Cik Lisa aku kat atas divider jalan sebelah kiri...Huhuhuhu...
Apa hal !
Aku dok ralit tengok sebiji motor yang dituggangi oleh 4beranak...
Ayah bawa motor, mak kat belakang dan terselit anak antara mak dan ayah serta sorang lagi anak yg besar duduk depan dekat bakul bercampur barang..
Aku teringat aku masa kecik2 dulu...
Dulu masa  mak ngan abah xde kete lagi tak keje dengan ada loru dan van, macam tu lah kitarang kalau berjalan...
Kalau pergi jauh2 abah baru sewa kete...
Huhuhuu...Tapi motor mak n abah dulu lagila kecik..
Honda Cup 70....ni tadi yang aku nampak Honda EX5...
Panjang sikitla seat dia...
Untung Dak Kecik Eryn sebab dia lahir semuanya dah complete...Boleh dikatakan semua keperluan dia kitarang adakan...

Sampai umah lak tak teringat nak isi minyak padahal dah witdraw duit sambil topup touch n go tak lepas kat RHB...kad nak kena campak dah..
Balik umah tak tukar baju, terus landing depan tv ruang tengah...
Sakit pale!
Tiba2 tengok dapur kakak umah aku nak wat kerabu mangga...
Hehehe...Kacau la...Apa lagi..
Sagat mangga muda sampai pedih2 tangan, tangan aku dah la luka tercarik stapler kat opis...=(
Lepas sagat mangga nampak lak ada luka baru  kat tangan..HEhehe...
Dalam hati cakap,

"Janganla ada housemate aku jadi Raja BErsiung...huhuhu.."

Lepas tu, bantai iron dan lipat baju sebab balik dari kampung karang kompom malas lagi penat...
LEpas buka lak kena kerahan tenaga pergi isi minyak dan top up touch n go oleh housemate aku..
Depa takut aku lena molekkkk jek jap g...

Tak abis sengal, kat petrol pump aku wat hal lagi...Ngeh3...
Aku sejak minyak naik, baru bape kali jek isi minyak...
Almaklumlah..bulan pose tak merayau mana...
Tengok meter minyak masih ada separuh, bantai isi RM30...
Lepas tu nozzle auto stop..
Huhuhu..NAsib bek tak melimpah...
Ngeh3...
Sengal berganda2....
Balik umah cuci kipas lak...
Penat tapi tak tahu diam kan?
Esok bangun sahur aku n housemate nak g McD..
Huhuuhu...Kalau dulu2 paling sengal pergi mamak, tapi tahun ni g McD lak...
Entah pape ek?
Alaaa...Ada voucher McD aku dapat sebenarnya, tapi tak guna2...
Esok lepas lepak McD terus pecut balik Johor...Huhuuhu....
Kerahan tenaga kat kampung lak start esok dengan kena jadi tukang masak sebab mak nak "munjung"...
Huhuhu...Nantikanlah gamba2 makanan yang akan diupload malam esok..

* Selamat Balik Kampung Untuk Diri Sendiri...Akan muncul semula pada 1Sept..Kepada yang tak balik tu, JANGAN JELES!!! =P *


# Semangat nak balik kampung!!!!!!
# Eik, tapi tadi macam terkujat tengok mesej kat FB...Mesej orang yang namanya tak dikenali tapi bila selak gambar2 semua....Okkkkkk.Takyah nak berlakon..I know U, n I don't like to accept ur frenz request...ngiiiiiii.....=P

5 comments:

yg xdpt balik said...

ceh geram jek kpd yg xbalik tue...crik gaduh ek min...hampeh~~x nak kwn kang..hahha...

Min Min said...

Sapa suh tak blk...aku pun ajak pe...
Taulah,sapelah aku ko nak berkawan..Kawan ko kan ramai...Beribu riban...=(

oya zihanee said...

+ cik min~~ aku pon chotti jugak~~ selamat berchotti~

Anonymous said...

ehheh..alololo..majuk lak dia..heheh..yela2, jom kwn balik..cisss :P

Min Min said...

Oya, selamat chottiiiii...
Zid, bwekkkkkkk...=P